عصر بازار

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ملی:

بازار سرمایه فعال است

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی، به افزایش حجم معامله ها در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: بازار در این مدت به دلیل افزایش حجم معامله ها و نقدشوندگی سهام در شرایط خوبی به سر می برد و افزایش حجم معامله ها نیز بر بازار فعال دلالت دارد.

بازار سرمایه فعال است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا عسکری مارانی ادامه داد: حجم معاملات بالا در بازار نشان می دهد برغم این که ممکن است شاخص افت و خیزهایی داشته باشد، اما به طور کلی اوضاع شرایط بازار خوب ارزیابی می شود.
    وی به برخی از اتفاق هایی که منجر به جذب نشدن سرمایه در بورس اوراق بهادار شد اشاره و اذعان داشت: تغییرات نرخ بهره بانکی در 3- 4 هفته اخیر بر بازار سرمایه تاثیر داشته است در این مدت به سبب برخی از اتفاق هایی که در بازار پول رخ داد، نرخ بین بانکی در بانک ها به شدت افزایش پیدا کرد و تا حدود 22 درصد نیز بالا رفت، این امر موجب شد که برخی بانک ها شروع به جذب سپرده با نرخ های بالا کنند و از جهت سرمایه گذاری، جذاب شوند.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ملی به اوراق سلف گندم اشاره کرد و گفت: انتشار و خرید اوراق سلف گندم نیز با نرخ موثر حدود 21 درصد، سبب جذب نقدینگی به این سمت شده است.
    این مقام مسوول، تحقق بازار ثانوبه بهتر تا پایان سال را امری دست یافتنی و شدنی دانست و اظهار داشت: اگر سیاست های پولی درچند ماه آینده به نحوی باشد که بتواند نرخ بهره را در بازار پولی پایین بیاورد و پایین آوردن آن را کنترل کند و همچنین مدیریت بر بازار پول با مارکت میکری « market maker » توسط بانک مرکزی و دخالت بانک مرکزی با سیاست کاهش نرخ بهره مابین بانکی باشد، به طور قطع می توان شاهد بازار ثانویه بهتری تا آخر سال بود.
    این کارشناس ارشد بازار سرمایه به لیدری گروه خودرویی اشاره کرد و گفت: با توجه به قراردادهایی که خودرویی ها بسته اند و خواهند بست، می توان گفت که به میزان تولید آنها افزوده خواهد شد، اما نمود سودآوری فعالیت خودرویی ها و تاثیر بر سهام آنها، در سال آینده خواهد بود و اگر سهامداران قصد خرید سهم از گروه خودرویی را دارند، باید تا سال آینده صبوری داشته باشند.
    عسکری مارانی ادامه داد: سرمایه گذار باید با نگاه بلند مدت یا میان مدت سهم بخرد و با نگاه کوتاه مدت وارد بازار سرمایه نشود.
    این مقام مسوول با بیان این که موانع رشد در صنعت خودرو از یک شرکت خودرویی به شرکت دیگر متفاوت است، گفت: برای مثال گروه بهمن با موانع تولیدی مواجه نیست چرا که سی.کی.دی(CKD )را وارد می کند و آن را نصب می کند و می توان گفت « بهمن از سرمایه در گردش برخوردار است ».
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی، رابطه میان قطعه ساز و خودروساز در برخوردار شدن از سود بیشتر را یکی از چالش های موجود در برخی از صنایع خودروسازی همچون ایران خودرو و سایپا دانست و خاطرنشان کرد: باید روابط میان این دو گروه، روابط منطقی و براساس معاملات منصفانه باشد و قطعه سازان به دنبال گران فروشی نباشند تا سود خودرو منصفانه میان قطعه سازان و سهامداران تقسیم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی