عصر بازار

مدیر کمیته امداد شمال غرب شهر تهران:

پرداخت ۱۲ میلیاردی کمک معیشت به مددجویان در سال جاری

عصر اعتبار- مدیر کمیته امداد شمال غرب شهر تهران گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۲ میلیارد ریال برای کمک معیشت خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد شمال غرب شهر تهران پرداخت شده است.

پرداخت ۱۲ میلیاردی کمک معیشت به مددجویان در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، امیر آدینه لو  با اشاره به اینکه رویکرد اصلی این نهاد توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان است، افزود: 280 خانوار تحت حمایت این نهاد طی شش ماهه نخست امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل های توانمند سازی از چرخه دریافت کمک معیشت خارج شده است. همچنین حدود 170 خانوار از نیازمندان ساکن به جای مددجویان توانمند شده شهری وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند.

    وی با اشاره به اینکه کمیته امداد شمال غرب شهر تهران کمک هایی در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین، هزینه های تحصیل، درمان، مسکن، مشاوره، سبدکالا، بیمه اجتماعی و درمانی به خانواده های تحت حمایت ارائه می کند، تصریح کرد: هرساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق ازدواج، اشتغال، بیمه اجتماعی و سایر بخش ها توانمند و از چرخه حمایتی خارج می شوند. بیش از  پنج هزار و یکصد نفر از  زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شمال غرب شهرتهران هستند که قریب به یک هزار و 500 نفر از آنان به دلیل طلاق از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

    مدیر کمیته امداد شمال غرب شهر تهران گفت: هم اکنون علاوه بر بیش از سه هزار و 400 خانوار تحت حمایت دائم و بیش از 300خانوار بهره مند از خدمات تک و چند خدمتی هستند که در مجموع حدود سه هزار و 700  نفر را شامل می شوند. بیشترین ارباب رجوع کمیته امداد شمال غرب شهر تهران سالمندان، خانواده‌های سرپرست فوت شده، از کارافتاده، خانواده‌های طلاق و بیماران هستند.

    وی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی حامیان از فرزندان ایتام و محسنین اظهار کرد: هم اکنون افزون بر ده هزار و 600 حامی از بیش از یک هزار و 400 فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد حمایت می کنند که سرانه ماهانه دریافت نقدی برای هر یتیم 361هزار تومان و برای هر فرزند محسنین حدود 147 هزار تومان در شش ماه ابتدای امسال بوده است که امیدواریم امسال با حمایت و کمک های خیران و مردم نوعدوست  این سرانه ها افزایش یابد.

    آدینه لو یادآور شد: اردوی یکروزه ویژه 45 نفر ازفرزندان اکرام ایتام و محسنین با همکاری یکی از حامیان نیکوکار برای بازدید از مجموعه آموزش فنون و خدمات هوایی واقع در فرودگاه مهرآباد برگزار شد. فرزندان خانواده های ایتام و محسنین با حضور در واحد آموزش هوانوردی فرودگاه مهرآباد با اجزاء مختلف هواپیما آشنا شدند.

    آدینه لو با اشاره به اینکه تاکنون حدود 200 خانوار از کمیته امداد شمال غرب شهر تهران اجاره مسکن دریافت کرده اند، اظهار کرد: این خانواده ها رقمی معادل  160 میلیون ریال در همین مدت زمان از محل کمک های مردمی بابت کمک به تامین بخشی از هزینه های اجاره مسکن خود دریافت کردند و هم اکنون بیش از 300 خانواده نیز درنوبت دریافت اجاره مسکن هستند که با محدودیت منابع مالی برای تامین هزینه های اجاره مسکن خانواده های نیازمند این مساعدت بخش کوچکی از نیاز خانواده های مورد حمایت را مرتفع می کند.

    مدیر کمیته امداد شمال غرب شهر تهران با اشاره به حمایت‌های این نهاد برای استحکام و تقویت بنیان خانواده گفت: طی شش ماهه ابتدای امسال بیش از 22 جوان تحت حمایت با اعتباری افزون بر 230 میلیون ریال نیز راهی خانه بخت شدند و هم اکنون 50 نفر در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی