عصر بازار

کیش اینوکس ۲۰۱۶ (۱۵)

رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار:مقدمات سرمایه گذاری بدون انتقال ارز در بورس فراهم شد

عصر اعتبار- در ادامه این آیین گشایش، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار از فراهم شدن مقدمات انجام برخی سرمایه گذاری ها بدون انتقال ارز در بورس خبر داد و گفت: در تفاهم نامه ای که با بانکها در جریان است قرار است برخی از سرمایه ها بدون انتقال ارز صورت گرفته و حسابی که افتتاح می شود. در واقع حساب واسط در این میان قرار میگیرد، هر چند بحث حساب متولی را دنبال می کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار:مقدمات سرمایه گذاری بدون انتقال ارز در بورس فراهم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، محمدی از ابلاغ مصوبه ای از سوی  سازمان بورس برای سرمایه گذاران بزرگ خبر داد که بر مبنای آن این است که اگر میزان سرمایه گذاری از حد مشخصی بالاتر باشد بتوان به صورت مستقیم در شرکت سپرده گذاری مرکزی وارد شود.

    وی افزایش شفافیت، استانداردسازی صورت‌های مالی براساس IFRS و افزایش امنیت اقتصادی را از جمله نتایج مثبت سرمایه‌گذاری خارجی برای اقتصاد ایران دانست و گفت: وقتی اقتصاد جهانی با اقتصاد یک کشور درگیر می‌شود، از بازده آن سهم می‌برد، قطعاً امنیت اقتصادی آن کشور نیز افزایش خواهد یافت.

    محمدی با اشاره به کاهش نرخ تورم گفت:‌ با توجه به اینکه بازدهی بورس با کاهش تورم فاصله زیادی گرفته است، هم‌اکنون می‌توانیم این را بگوییم که در کمتر کشوری چنین بازدهی بازار سهام وجود دارد.

    وی با اشاره به انتشار اوراق مختلف از جمله اوراق خزانه افزود: در این مدت مراجعات زیادی برای خرید این اوراق می‌شد و در واقع تقاضا بیش از عرضه بود و ما به میزانی که تقاضا برای اوراق وجود داشته باشد، به انتشار آن مبادرت می‌کنیم.

    محمدی افزود: نقش بازار بدهی به عنوان اهرمی برای رشد بسیار اهمیت دارد  و تسویه بدهی‌ها در قالب آن می تواند صورت گیرد. این در شرایطی است که اکنون بازار بدهی ما از حجم 35 هزار میلیارد تومانی برخوردار است؛ اگر چه نسبت به بازار بدهی دنیا رقم بالایی نیست.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار اظهارکرد: اگر چه نسبت به بازار سهام هنوز حجم بازار بدهی بالا نیست اما مقدمه و شروع خوبی به شمار می رود که امید می رود با بیشتر شدن نقش بخش خصوصی بتوان این بازار را توسعه داد.

    وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی ماهانه شرکت های تولیدی از جمله تحولات اخیر بازار سرمایه است که بر این اساس، تولید کنندگان مکلف شدند هر ماه تولید و فروش خود را افشا کنند و سازمان بورس نیز در صدد عملیاتی کردن این مصوبه است.

    محمدی با اشاره به قیمت نفت و پیش بینی برای افزایش صادرات آن تاکید کرد: این موضوع برای بازار سرمایه بسیار حائز اهمیت بوده و اگر بسترهای مناسبی داشته باشیم می تواند سرمایه گذاران در بازار سرمایه را ترغیب و تشویق کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی