عصر بازار

گام دوم طرح تحول نظام سلامت

ارائه خدمات نوین سلامت در ۶ کلانشهر

عصر اعتبار- مراقبت های فعال بهداشتی و اجرای بسته ادغام پیشگیری از بیماری های غیر واگیر نظیر فشار خون بالا، دیابت، بیماری های تغذیه ای و بیماری های روحی، روانی را از مزایای این طرح عنوان شده است.

ارائه خدمات نوین سلامت در ۶ کلانشهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا-  گام دوم طرح تحول نظام سلامت شامل برنامه ارائه خدمات نوین سلامت در 6 کلانشهر اصفهان، مشهد، اهواز، تبریز، قم و کرج دیروز شنبه با حضور وزیر بهداشت آغاز شد. این مرحله با ارائه خدمات رایگان بهداشتی به طور همزمان در 6 کلانشهر کشور از طریق ویدئوکنفرانس روز گذشته طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت در مشهد آغاز شد.
     
    به گزارش خراسان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم گفت: طرح ارائه خدمات رایگان بهداشتی در کلانشهرهای کشور ابتدا در حاشیه شهر و سپس در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر اجرا می شود. حمیدرضا بهرامی افزود: امروز شاهد ارائه خدمات بهداشتی و مراقبت های فعال در تمام مناطق کلانشهر مشهد با جمعیت حدود 2 میلیون نفر هستیم.
     
    وی گفت: در اجرای این طرح در هر مرکز بهداشت، با توجه به جمعیت آن 2 تا سه پایگاه مراقبت سلامت جدید راه اندازی شده است و در مجموع حدود هزار نفر شامل پزشک، دندانپزشک، کارشناس بهداشت محیط حرفه ای و کارشناس بهداشت روان در اجرای این طرح مشارکت دارند.بهرامی افزود: هر کارشناس بهداشت حدود 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش دارد.

    وی ارائه مراقبت های فعال بهداشتی و اجرای بسته ادغام پیشگیری از بیماری های غیر واگیر نظیر فشار خون بالا، دیابت، بیماری های تغذیه ای و بیماری های روحی، روانی را از مزایای این طرح عنوان کرد.
     
    به گزارش ایرنا، در این طرح پنج خدمت به مردم ارائه می شود که شامل خود مراقبتی، سلامت عمومی ( بهداشت محیط، مدارس، کار و اجتماعی)، خدمات اولیه سلامت فردی ( برنامه های سلامت خانواده، سلامت باروری، واکسیناسیون، مبارزه و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر، خدمات تغذیه و سلامت روان)، خدمات روانی و خدمات ویژه است. 
     
    وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در حاشیه این مراسم با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات مراکز درمانی طی یک سال گذشته، گفت: بیمه تامین اجتماعی 15 هزار میلیارد ریال به بیمارستان های کشور بدهکار است. 
     
    سیدحسن قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی پول را از بیمه شدگان دریافت کرده اما امسال حتی یک ریال بابت بدهی خود به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نکرده و بخشی از بدهی ها نیز مربوط به سال گذشته است.

    وی گفت: سازمان های بیمه گر برای پرداخت بدهی خود به حوزه سلامت که اکنون با تاخیر یک ساله مواجه است باید ملزم به رعایت قانون شوند. وزیر بهداشت افزود: بر اساس قانون، 60 درصد از مطالبات مراکز درمانی باید ظرف 2 هفته بعد از دریافت اسناد پرداخت شود و در غیر این صورت سازمان های بیمه گر باید جریمه آن را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی