عصر بازار

در پانل تخصصی بیمه عنوان شد:

ابهام در ورود بیمه های خارجی به بازار ایران

عصر اعتبار - چهارشنبه گذشته رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۶ یا سومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که از ۱۰ تا ۱۳ آبان در جزیره کیش برگزار شد، با پانل تخصصی «فرصت‌های پیش روی بازاربیمه ایران» به کارخود پایان داد.

ابهام در ورود بیمه های خارجی به بازار ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، از تعداد 6 مدیر بیمه‌ای که به این پانل تخصصی دعوت شده بودند، تنها محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت بیمه ایران غایب بود و ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه آسیا، هادی اویارحسین مدیرعامل بیمه پارسیان، یونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی، مجید صفدری مدیرعامل بیمه ما و مهدی‌نمن‌الحسینی، مدیرکل توسعه و برنامه‌ریزی بیمه مرکزی ایران در جلسه حضور داشتند. ریاست پانل نیز با دکتر صفری رئیس پژوهشکده بیمه بود که البته خود او درخصوص نقش بیمه‌ها در مناطق آزاد صحبت کرد.
    نمن‌الحسینی، مدیرکل توسعه و برنامه‌ریزی بیمه مرکزی ایران صحبت‌های خود را با گزارشی از عملکرد صنعت بیمه آغازکرد.وی سهم بیمه شخص ثالث از کل پرتفوی بازار را 5/41 درصد – سهم بیمه‌های درمان 20 درصد و سهم بیمه‌های زندگی 13 و 4 درصد اعلام کرد و گفت: بازار بیمه کشور نیازمند طرح‌های نوین بیمه‌ای است،اما طراحی محصولات جدید بیمه‌ای فرآیند پیچیده‌ای دارد که متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها به این موضوع نگاه سطحی دارند، این موضوع موجب شده تا درسال گذشته از ٤٤ طرح ارائه شده به بیمه مرکزی تنها ٦ طرح موفق شد مجوز بگیرد.
    ابهام در ورود
    یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی درباره نحوه ورود بیمه‌های خارجی به کشور گفت: ایران یک جمعیت 80 میلیونی نسبتا جوان دارد، از نظر جمعیت دومین کشور خاورمیانه و منطقه منا هست و همچنین از نظر تجمیع منابع نفت و گاز اولین کشور دنیا است که همه این شرایط موجب شده تا ایران کشوری جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد.مظلومی با بیان اینکه چرا تاکنون این اتفاق نیفتاده است؟ افزود: بیمه، صنعتی است که وارد اقتصاد کشور ما شده است؛ بنابراین برای همکاری با آنها باید قوانین و مقررات منطبق با استانداردهای بین‌المللی داشته باشیم.او با بیان اینکه بیمه‌های داخلی در ایران با سرمایه 250 میلیارد تومانی باید در سطح توانگری خوبی برای صدور بیمه‌نامه باشند، درحالی‌که برای فعالیت بیمه‌های خارجی شرایط بسیار آسان‌تر است.او گفت: فعالیت یک بیمه‌گر خارجی در کشور ما از طریق تاسیس یک شعبه یا دفتر ارتباطی چگونه امکان دارد؟ به‌نظر می‌رسد فعالیت آنها تنها از طریق تاسیس شعبه ابهام دارد.
    بازگشت به خانه
    دکتر صفری، رئیس پژوهشکده بیمه درخصوص فعالیت بیمه‌گران در مناطق آزاد گفت: بیمه مرکزی ایران از بیمه‌های ایرانی فعال در منطقه آزاد انتظار دارد به بحث صادرات خدمات توجه کنند، اما آنها از بیمه مرکزی موضوع بازگشت به خانه و فعالیت در سرزمین اصلی را می‌خواهند. وی گفت: درحالی‌که مناطق آزاد ظرفیت بالایی برای فعالیت و صادرات خدمات بیمه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی