عصر بازار

مأموریت سه بانک برای اتصال بازار سرمایه به بورس کره‌جنوبی

عصر اعتبار- یک مقام مسئول در سمات با بیان اینکه برقراری امکان معامله سهام و اوراق بهادار میان بازار سرمایه ایران و کره جنوبی هم‌اکنون در حال امکان‌سنجی است، گفت: برای لینکیج بورس‌های ژاپن و تایوان هم‌اکنون مواردی در راستای نحوه تعاملات بانکی و کارگزاری در دست اقدام است.

مأموریت سه بانک برای اتصال بازار سرمایه به بورس کره‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مطهره مروج در نشست خبری امروز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به برگزاری 5 وورک‌شاپ در تهران و سئول به منظور معرفی و شناخت بازار سرمایه ایران گفت: هم‌اکنون برای امکان حضور مستقیم سرمایه‌گذاران 2 کشور فرایندهای مختلفی تعریف شده و با امکان‌سنجی این پروژه چگونگی تعاملات بانکی و کارگزاری و خدمات کاستودین در فرایند سپرده‌گذاری در حال بررسی است. این در حالی است که موضوع لینکِیج برای بورس‌های ژاپن و تایوان نیز با ارائه دعوت‌نامه‌هایی در دست بررسی است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذاران کره‌ای علاقه بسیاری برای خرید اسناد خزانه اسلامی و صکوک دولتی نشان می‌دهند، گفت: برای برقراری امکان ارتباط میان سپرده‌گذاری‌های دوطرف و نیز موضوع تسعیر نرخ ارز در بانک‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    وی افزود: بر این اساس باید بانک‌ها از طریق فرمول ساده‌ای از جمله برخورداری از شعبه و یا وجود حسابی که در کشور مبداء و مقصد بتواند در ازای دریافت ارز رایج معادل ریالی آن را در حساب شارژ کند می‌تواند در این فرایند فعال شود که در این زمینه هم‌اکنون 3 بانک از جمله بانک‌های توسعه صادرات، ملی و ملت موضوع را راهبری می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی