عصر بازار

وزیر اقتصاد اعلام کرد

سهم ۲۸ درصدی بازار سرمایه در تامین مالی غیردولتی‌ها

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ درصد تامین مالی بانکی جدید برای بخش‌های غیردولتی از طریق بازار سرمایه صورت گرفت، گفت: از اینکه شرکت‌های بزرگ سرحلقه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور باشند، حمایت ویژه خواهیم کرد. ضمن اینکه از شرکت‌های بزرگ می‌خواهیم برای خوشه‌سازی و زنجیره‌های مرتبط صنعتی اقدام کنند.

سهم ۲۸ درصدی بازار سرمایه در تامین مالی غیردولتی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی امروز (دوشنبه) در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته رشد اقتصادی مثبت بود، اظهار کرد: بر این اساس در 16 فصل رشد متوالی رشد اقتصادی خواهیم داشت. همچنین از دام رکود و رشد اقتصاد پایین خارج شده‌یم و برای اینکه تولید ملی و درآمد سرانه ارتقا پیدا کند در مسیر بلندمدت قرار گرفته‌ایم و راه بسیاری در پیش داریم. در مجموع از سال 1399 تا تابستان 1402 رشد اقتصادی مثبت را تجربه کردیم که بر اساس پیش‌بینی‌ها در حوزه صنعت، کشاورز و در مجموع اقتصاد تا پایان سال نیز روند مثبتی در رشد اقتصاد خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه تلاش‌ها و سیاست‌های اجرا شده در دو سال گذشته، منجر به رشد تولید و خروج از رکود در سرمایه گذاری داخلی و خارجی شده است، تصریح کرد: در گذشته قهر نظام اداری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود داشت که این موضوع رفع شد و با تمرکز بر تسهیل به دنبال رونق تولید هستیم. بر اساس مصوبه‌ هیئت وزیران در ابتدای سال، مقررات باید به صورت شفاف در درگاه ملی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان اعلام شود و دستورالعمل‌های یک شب متوقف شود. در همین راستا امسال بخش نامه‌های کمرگی 50 درصد کاهش داشت و برای سال آینده نیز این روند ادامه می‌یابد.

    خاندوزی با بیان اینکه بازیگران اقتصادی توانسته‌اند از دام رکود خارج شوند که این به خاطر ورود شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: نیازمند همفکری بین بخش دولتی با بخش صنعتی و شرکت‌های برتر هستیم تا به کیفیت رشد اقتصادی دست یابیم و به سمت تولید کالاهای قابلیت رقابت پذیری در عرصه بین المللی حرکت کنیم.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای شرکت‌های بزرگ اقتصادی تامین انرژی و مالی مهم است که نیازمند تدابیر مشترک هستیم تا تولید در مقابل مصرف در اولویت باشد، تصریح کرد: در وزارت اقتصاد تلاش شده تامین مالی بانکی با کنترل نقدینگی فراهم شود و ابزارهای متفاوت برای شرکت‌های خوش نام و معتبر در دستور کار قرار گرفته است. در 9 ماه سال گذشته شرکت‌های غیردولتی 210 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی شدند و امسال 250 هزار میلیارد تومان از ظرفیت تامین مالی بورس استفاده شده که امیدواریم تا پایان امسال به 500 هزار میلیاردتومان دست یابیم.

    خاندوزی با بیان اینکه سال گذشته 28 درصد تامین مالی بانکی جدید برای بخش‌های غیردولتی از طریق بازار سرمایه صورت گرفت، گفت: از اینکه شرکت‌های بزرگ سرحلقه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور باشند، حمایت ویژه خواهیم کرد. ضمن اینکه از شرکت‌های بزرگ می‌خواهیم برای خوشه‌سازی و زنجیره‌های مرتبط صنعتی اقدام کنند.

    وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم استفاده از منابع داخلی شرکت‌ها برای سرمایه گذاری، گفت: دولت از فعالان اقتصادی حمایت می کند و بر این اساس در تبصره 2 لایحه بودجه معافیت مالیاتی از محل سود انباشته برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو