عصر بازار

نحوه دریافت تسهیلات ۱۵میلیون ریالی سفر عتبات برای ودیعه گذاران عمره در بانک ملی

عصر اعتبار- سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای، نحوه دریافت تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیون ریالی سفر عتبات عالیات برای ودیعه‌گذاران عمره مفرده در شعب بانک ملی را اعلام کرد.

نحوه دریافت تسهیلات ۱۵میلیون ریالی سفر عتبات برای ودیعه گذاران عمره در بانک ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای نحوه دریافت تسهیلات تا سقف 15 میلیون ریالی سفر عتبات عالیات برای ودیعه گذاران عمره مفرده در شعب بانک ملی را اعلام کرد.

    در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: به اطلاع تمام متقاضیان سفر زیارتی عتبات عالیات که داری قبوض ودیعه گذاری عمره بانک ملی بوده و هنوز ودیعه آنان در بانک باقیمانده است، می‌رساند که این افراد می‌توانند پس از طی مراحل لازم از تسهیلات سفر به عتبات عالیات تا سقف 15 میلیون ریال بهره‌مند شوند.

    سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه دریافت تسهیلات فوق  نکات ضروری ذیل جهت اطلاع متقاضیان اعلام می‌شود:

    1- افرادی که دارای قبوض ودیعه گذاری عمره مربوط به سال‌های 1385 و قبل از آن بوده (که نسبت به تبدیل قبوض ودیعه‌گذاری خود به قبض‌های جدید اقدام کرده‌اند) و همچنین افرادی که در سال 1390 در شعب بانک ملی برای سفر عمره مفرده ودیعه گذاری کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع عتبات عالیات به نشانی https://atabat.org.ir و یا دفاتر خدمات زیارتی تحت نظر سازمان حج و زیارت، درخواست خود برای دریافت تسهیلات فوق را اعلام کنند.

    2- متقاضیان دریافت تسهیلات فوق الذکر، در صورت نداشتن نام کاربری در سامانه جامع عتبات، می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی atabat.org.ir در ابتدا به عنوان کاربر جدید ثبت نام کرده و از ظرفیت‌های خالی کاروان‌های عتبات عالیات مطلع شوند و در تکمیل مراحل ثبت نام خود در کاروان‌ها، گزینه تمایل به بهره مندی از تسهیلات را انتخاب و شماره ثبت نام سند عمره خود را وارد کرده و پس از طی مراحل لازم از این تسهیلات بهره مند شوند.

    3-متقاضیان دریافت این تسهیلات، پس از درج شماره ثبت نامی عمره در سامانه جامع عتبات عالیات، بایستی با همراه داشتن مدارک شناسایی و کارت ثبت نام عمره به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و تقاضای دریافت این تسهیلات را اعلام کنند تا کاربر شعبه بانک اقدام به صدور معرفی نامه کند.

    4- مبلغ تسهیلات اعطایی به ازاء هر فرد دارای سند ودیعه عمره در بانک ملی، معادل صددرصد موجودی حساب سپرده بلند مدت و کوتاه مدت عمره و حداکثر تا سقف 15 میلیون ریال است که پس از اعطای تسهیلات این مبلغ در حساب ودیعه گذاران مسدود می‌شود.

    5-تمامی فرآیند اعطای تسهیلات در بانک، همانند دیگر تسهیلات بانکی است که استعلام از بانک مرکزی و عدم بدهکاری و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عدم وجود مشکل به متقاضیان تسهیلات اعطا می‌شود و با توجه به ضمانت حساب عمره مفرده زائر، نیازی به معرفی ضامن نیست.

    6-پس از طی مراحل اعطای تسهیلات، مابه التفاوت هزینه سفر از زائر اخذ و به همراه مبلغ تسهیلات به صورت یکباره به حساب تجمیع وجوه عتبات نزد بانک ملی واریز شده و زائر می‌تواند مابقی مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

    7-حساب ودیعه عمره متقاضیان دریافت تسهیلات در بانک تا زمانی که تمامی اقساط تسهیلات خود را پرداخت نکرده و تسویه نکنند، مسدود بوده و امکان اعزام و یا انتقال آن وجود نخواهد داشت.

    8- در صورت بهره مندی متقاضیان سفر زیارتی عتبات از تسهیلات وام 15 میلیون ریالی اولویت آنان برای عزیمت به سفر زیارتی عمره مفرده حفظ خواهد شد و پس از تسویه حساب اقساط تسهیلات، در صورت از سرگیری سفرهای عمره مفرده این عزیزان می‌توانند به این سفر معنوی اعزام شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو