عصر بازار

صنعت بیمه کشور به لحاظ دانشی کاستی‌های بسیار دارد

عصر اعتبار- صنعت بیمه کشور به لحاظ دانشی کاستی‌های بسیار دارد که این امر با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های آموزشی کشور در راستای توانمندسازی دانشی نیروی‌انسانی مرتفع می‌شود.

صنعت بیمه کشور به لحاظ دانشی کاستی‌های بسیار دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»؛ اعتقاد مدیران، کارشناسان و کارکنان بیمه‌کوثر بر این است که ملت متدین و بزرگوار ایران شایسته خدماتی بهتر و باکیفیت بالاتر در عرصه بیمه‌گری هستند و بر همین اساس، شرکت بیمه‌کوثر با هدف ایجاد تحول و ارایه خدمات بیمه‌ای متفاوت و برتر با رویکردی خدمت محور، با تاکید بر گسترش بیمه‌های زندگی به خانواده صنعت بیمه کشور پیوسته است.
    این شرکت با بهره‌مندی از کادری متخصص و متعهد و برخورداری از شبکه یکپارچه فروش در سراسر کشور با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و رویکردی مشتری‌مدارانه، نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار داده و با رهیافت مدیریت راهبردی مبتنی بر مدل‌های کیفیت و سازمان دانش‌محور با‌‌توجه‌به آموزه‌های دینی و مذهبی، درصدد است «آرامش» را به معنای واقعی کلمه به بیمه‌گذاران خود هدیه کند.
    متن زیر گفت‌وگوی خبرنگار روزنامه «فرصت امروز» با دکتر مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل شرکت بیمه‌کوثر است که در ادامه می‌خوانید:
    نظر شما درباره فضای کسب‌وکار در صنعت بیمه چیست؟
    فضای کسب‌وکار در صنعت بیمه بسیار فنی، پیچیده، چندوجهی، لایه‌لایه و به شدت رقابتی است که عملا نگاه جامعی را به این صنعت طلب می‌کند. در این بین گاهی از مواقع مداخله‌های دولت در افزایش تعهدات شرکت‌های بیمه بدون توجه جدی و حداکثری به منابع آن عملا توان مالی این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد و کار را برای دست‌اندرکاران این صنعت سخت‌تر می‌کند.
    نظر شما در مورد ورود بیمه‌گران خارجی به بازار بیمه چیست؟
    در حال حاضر هنوز تحریم‌ها کامل برچیده نشده است. همچنین صنعت بیمه در کشور به لحاظ دانشی دارای کاستی‌های بسیار زیادی است. حتی نتوانسته ضریب نفوذ بیمه را در کشور به حد قابل قبولی برساند. ازسوی دیگر وجود مزیت‌های فراوان در شرکت‌های بیمه‌ای خارجی تعادل قدرت بین شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی و خارجی وجود ندارد. فلذا در کوتاه‌مدت حتی با برداشت کامل تحریم‌ها نیز باتوجه‌به عدم وجود جذابیت‌های مختلف اقتصادی در صنعت بیمه کشور تمایل بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های بیمه‌ای خارجی با اغلب شرکت‌های بیمه‌ای داخلی جهت همکاری مساعد نخواهد بود.
    در مورد تقلب و تخلف در بازار بیمه توضیح دهید؟
    به اعتقاد من تقلب و تخلف عمدی در صنعت وجود ندارد. صنعت بیمه در کشور ما شاید در زمره پاک‌ترین صنعت‌های بیمه‌ای دنیا باشد، ولی به‌واسطه حجم وسیعی از تصمیمات و اقداماتی که در این صنعت صورت می‌گیرد، خطا و اشتباه وجود دارد. آنچه نگران‌کننده است رویکردهای متعدد شرکت‌های بیمه در برخورد با برخی قوانین و مقررات بیمه‌ای است که شائبه تخلف ایجاد می‌کند. در مورد نیروی‌انسانی باید بگویم به‌نظر من نیروی‌انسانی موجود در صنعت بیمه کشور جزو فنی‌ترین و بااخلاق‌ترین نیروهای حوزه کسب‌وکار کشور هستند.
    بازار های هدف شرکت شما کجاست؟
    بازارهای هدف شرکت بیمه‌کوثر داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. در بخش بیمه‌گری هدف نهایی شرکت ما  افزایش توانگری مالی و فضای کسب‌وکار مناسب، بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. بیمه‌کوثر همچنین در جذب بیمه‌های اتکایی اقداماتی را برای همکاری با کشورهای عراق، افغانستان و سوریه انجام داده است، اما برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های نهایی این شرکت، کشورهای توسعه‌یافته است.
    رفتن به سمت بیمه‌های غیرخودرویی و سرمایه‌گذاری در بیمه‌های مسئولیت، آتش‌سوزی، عمر، زندگی و دیگر بیمه‌ها از اهداف و برنامه‌های این شرکت در رسیدن به بازارهای هدف است.
    راهکارهای شما برای جلب اعتماد عمومی چیست؟
    مهمترین عامل جلب اعتماد عمومی در صنعت بیمه؛ تسهیل‌سازی و کیفی‌سازی خدمات و انجام سریع، دقیق و کامل تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای است.
    در بحث تسهیل‌سازی، باید ارایه خدمات و انجام تعهدات بدون مشکل و روان باشد و همچنین خدمات را به‌صورت غیرحضوری انجام داد، تا بتوان از بوروکراسی عجیب اداری دوری کرد. در بخش کیفی‌سازی باید سرعت، دقت و انجام تعهدات حتی به مقداری اندک بیش از انتظارات مردم باشد تا رضایت مشتری را دربرگیرد.
    در مورد بازارهای جدید، تنوع و نواوری در محصولات بیمه‌ای شرکت توضیح دهید؟
    یکی از حلقه‌های مغفوله صنعت بیمه در کشور موضوع نبود خلاقیت، نواوری و تنوع‌بخشی به خدمات بیمه‌ای است. برای این‌کار باید در مرحله اول تفکر تحولی و نواوری داشت و در مرحله دوم نهادسازی منطقی برای فراهم کردن بستر مناسب جهت تحول ایجاد کرد. در شرکت بیمه‌کوثر برای طراحی و معرفی محصولات بیمه‌ای نوین؛ زیرساخت‌های مناسب ازجمله زیرساخت‌های آی‌تی و ایجاد اداره طراحی و محاسبات فنی صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی