عصر بازار

مدیرعامل بانک ملی ایران:

حسابرسان داخلی حرفه ای٬ مشاوران مهم و اصلی مدیران بانک ها هستند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران گفت:تنها واحدی که همانند هیات مدیره بانک ها نگرش کلان دارد٬حسابرسی داخلی حرفه ای است که موجب توجه بیشتر هیات مدیره بانک ها به اولویت های مهم و ریسک ها می شود.

حسابرسان داخلی حرفه ای٬ مشاوران مهم و اصلی مدیران بانک ها هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»٬ محمد رضا حسین زاده در همایش سالانه انجمن حسابداری ایران با حضور در نشست تخصصی «بانک ها و موسسات مالی و اعتباری:نظم و انضباط مالی» به ارایه مقاله ای با عنوان «نقش ارگان های نظارتی در بانک ها و سپر حمایتی حسابرسی داخلی از هیات مدیره» پرداخت و افزود: حسابرسی داخلی حرفه ای می تواند نقش مشاوره ای خوبی برای هیات مدیره بانک ها داشته باشد تا بهترین تصمیمات را بگیرند.
    وی با اشاره به چالش های نظام بانکی، شفافیت و نظارت بر سازمان ها را امری ضروری دانست و اظهار داشت:البته تعدد دستگاه های نظارتی٬ وقت و انرژی زیادی از مدیران سازمان ها می گیرد که لازم است برای این موضوع ٬وحدت رویه ای صورت گیرد.
    مدیرعامل بانک ملی ایران٬تضاد منافع ذینفعان را به عنوان یکی از چالش های بانک ها عنوان کرد و گفت: حسابرسی داخلی حرفه ای در ایجاد تعادل و حداکثرسازی منافع ذینفعان گوناگون نقش بسزایی دارد.
    وی با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده از نقش مشاوره ای حسابرسی داخلی حرفه ای که در گزارش بنیاد مک کنزی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در ایران و همچنین گزارش آسیب شناسی نظام بانکی از سوی مرکز پژوهش های مجلس نیز مورد تأکید قرار گرفته است، ابراز داشت:حسابرسی داخلی حرفه‌ای می‌تواند به ارتقای جایگاه بانک ها در جامعه کمک کنند.
    وی افزود: البته حسابرسی داخلی حرفه ای نیز باید شرایط خاصی داشته باشد به عنوان مثال از سطح خاصی از آموزش های نظری و عملی برخوردار باشد تا بتواند به درستی و به خوبی به هیات مدیره بانک ها مشاوره بدهد.
    حسین زاده با تاکید بر تفاوت حسابرسی و بازرسی اظهار داشت:در بانک ملی ایران این دو مقوله از هم تفکیک شده اند و اجرای این امر در شورای هماهنگی بانک ها در قالب دو کمیسیون جداگانه انجام شده است.
    وی در ادامه تاکید کرد:حسابرسی داخلی باید مستقل باشد تا بتواند بی طرفانه و مستقل نظر و مشاوره دهد.
    همایش سالانه انجمن حسابداری ایران با مشارکت بانک ملی ایران و با حضور مدیران و کارشناسان حسابداری کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
    در این همایش، علاوه بر برگزاری دو نشست تخصصی ، دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی٬دکتر داوود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس ، دکتر عادل آذر رییس دیوان محاسبات کشور و دکتر احسان جمالی معاون سازمان سنجش آموزش کشور سخنرانی داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی