عصر بازار

تاثیر مثبت تغییر نام در روند مذاکرات بین‌المللی

عصر اعتبار- رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل گفت: در دید جهانی که شائبه نظامی بودن این موسسه مطرح بود، تغییر نام از عسکریه به ملل موجب شد تا در روند مذاکرات بین‌المللی تاثیر مثبتی را برجای بگذارد.

تاثیر مثبت تغییر نام در روند مذاکرات بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، محمدرضا مروجی به دلایل تغییر نام عسکریه به ملل اشاره کرد و اظهار داشت: عسکریه اسم مکان و به معنی لشکرگاه است. بنابراین هم به لحاظ معنایی و هم به لحاظ شائبه‌هایی که در اذهان داخل و خارج از کشور ایجاد شده بود بر آن شدیم تا نام جدیدی را به کمک مردم برای مؤسسه انتخاب کنیم.

    وی ادامه داد: البته بحث تغییر نام خیلی در جذب سپرده گذاران این موسسه تاثیرگذار نبوده است. مشتریان پایداری داریم و تغییر نام تاثیری در ارائه خدمات نداشته است. بیشتر در دید جهانی که در مذاکرات با کشورهای خارجی شائبه نظامی بودن این موسسه مطرح بود اقدام به تغییر نام از عسکریه به ملل  صورت گرفت و در حال حاضر در مذاکرات بین‌المللی این تغییر تاثیرگذار بوده است.

    رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل درباره جذب سپرده گذاران خارجی گفت: بانک‌ها بیشتر در بحث اعتبار می‌توانند فعالیت داشته باشند و بهتراست سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق کنیم تا سرمایه‌های خود را  وارد بورس کنند که به طور یقین برای آنها این بازار جذاب‌تر از بانک‌ها خواهد بود.

    مروجی با بیان اینکه مشکلات موسسات اعتباری غیر مجاز رو به پایان است، گفت: اطلاق موسسات اعتباری غیر مجار تعبیرمناسبی نیست، چرا که این موسسات مجوزهای لازم را از سازمان تعاون دریافت کرده‌اند و تخلفی که از سوی این موسسات صورت گرفته، ایجاد شعب در سراسر کشور بوده است.

    رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل ادامه داد: بروز مشکلات در چند سال اخیر از سوی این موسسات و به تعبیری رشد قارچ گونه آنها، نبود نظارت از سوی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه بوده است که خوشبختانه بانک مرکزی توانسته است وضعیت این موسسات را تعیین تکلیف کند.

    وی با بیان اینکه بانک مرکزی دیگر اجازه ایجاد شعب به بانک‌ها و موسسات اعتباری نمی‌دهد، افزود: در حال حاضر بسیاری از این موسسات توانسته‌اند مجوزهای مورد نیاز را از بانک مرکزی دریافت کنند و برخی هم در حال گذراندن مراحل دریافت مجوز هستند و به طور یقین با بسته شدن پرونده موسسات اعتباری غیرمجاز در آینده نزدیک دیگر شاهد اینگونه موسسات نخواهیم بود.

    مروجی با بیان اینکه اقتصاد کشور را با دستور نمی‌توان به سرانجام رساند، گفت: نرخ سود سپرده‌ها در اقتصاد براساس فرمول‌های بازار تعیین می‌شود.

    رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: اگر بحث تورم که از سوی دولت روند کاهشی به خود گرفته و قابل کنترل است، یعنی از زیر 10 درصد بالاتر نیاید به طور یقین باید نرخ سود کاهش پیدا کند اما اگر نرخ تورم از این میزان بیشتر شده و روند صعودی به خود گیرد، نرخ سود پایین‌تر نخواهد آمد. باید به این نکته نیز توجه داشت مردم هنوز تورم زیر 10 درصدی را نپذیرفته‌اند. اگر کاهش تورم برای جامعه ملموس باشد نرخ سود  تعیین شده برای سپرده گذار جذاب خواهد بود.

    رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل  با اشاره به اینکه نرخ‌های غیر متعارفی که در بازار برای پرداخت به سپرده گذاران وجود دارد حاصل رقابت‌های ناسالم است، گفت: بانک مرکزی در اقدامی که انجام داد در ورود به بازار بین بانکی، باعث شد نرخ‌های بین بانکی کاهش پیدا کند. اگر بانک مرکزی این روند را ادامه دهد به طور یقین به مرور زمان نرخ‌ها روند کاهشی خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو