عصر بازار

تاکید ایران بر تسریع نهایی شدن قرارداد تجارت آزاد با پاکستان

عصر اعتبار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ملاقات رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد، برضرورت تسریع نهایی شدن قرارداد تجارت آزاد میان دو کشور همسایه تاکید کرد.

تاکید ایران بر تسریع نهایی شدن قرارداد تجارت آزاد با پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'مهدی هنردوست' روز گذشته با حضور در اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان، با تاکید بر ضرورت برداشته شدن گام های بلندتر و سریع تر در جهت ارتقای مبادلات تجاری و مناسبات اقتصادی دو کشور، گفت: متاسفانه حجم مناسبات تجاری ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه و مملو از پتانسیل های بزرگ، نسبت به حجم تجارت 20 میلیارد دلاری ایران با ترکیه و تجارت 50 میلیادر دلاری ایران با چین، قابل مقایسه نیست.
    هنردوست گفت: پاکستان ایران و ظرفیت های عظیمی در بخش های مختلف برای ارتقای مناسبات اقتصادی و مبادلات تجاری دوجانبه دارند.
    وی فعال نبودن کانال های بانکی بین دو کشور را از مهم ترین دلایل عدم پیشرفت مطلوب در مناسبات تجاری دو کشور دانست و بر ضرورت از سر گرفته شدن مبادلات بانکی بین دو کشور تاکید کرد. هنردوست گفت که فعال نبودن کانال های بانکی، مانع اساسی در مسیر تحقق تجارت پنج میلیارد دلاری است که سران ایران و پاکستان بارها برضرورت انجام آن تاکید کرده اند.
    هنردوست در این نشست اطمینان داد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از هیچ تلاش و اقدامی درجهت کمک به جامعه تجار و بازرگانان پاکستان برای گسترش همکاری های تجاری با ایران دریغ نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی