عصر بازار

انتشار کتاب حسابداری نمایندگی های بیمه پاسارگاد

نمایندگان حقیقی (عمومی) - نمایندگان حقوقی (شرکت های نمایندگی)- نمایندگان فروش بیمه های عمر

عصر اعتبار- کتاب حسابداری نمایندگی های بیمه ؛ نمایندگان حقیقی (عمومی) – نمایندگان حقوقی (شرکت های نمایندگی)- نمایندگان فروش بیمه های عمر تألیف فرامرز روحانی توسط چاپ و نشر آرویج ایرانیان به چاپ رسید.

انتشار کتاب حسابداری نمایندگی های بیمه پاسارگاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در راستای آخرین اصلاحات قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1394 (قابل اجرا از ابتدای سال 1395) و با توجه به مشکلات متعدد نمایندگان (حقیقی، حقوقی و کارگزاران بیمه) در مباحث مالیاتی، چاپ دوم "کتاب حسابداری نمایندگی های بیمه" با شرح کامل تکالیف و وظایف قانونی نمایندگان بیمه در قبال سازمان امور مالیاتی کشور در پاییز 1395 منتشر شد.

مؤلف در پیشگفتار کتاب آورده است: انتشار چاپ اول این کتاب با تیراژ 2000 نسخه در سال 1394 و تألیف کتابی تحت عنوان "حسابداری نمایندگان و کارگزاران بیمه" با تیراژ 5000 نسخه در سال 1390؛ (که به قرار اطلاع هر دو کتاب نایاب است) نگارنده را برآن داشت که تجدید چاپ کتاب " حسابداری نمایندگان بیمه" را در دستور کار خود قرار دهد.

در حین تدارک تجدید چاپ کتاب مذکور، قانون مالیات های مستقیم در ارتباط با مالیات مشاغل نمایندگی های حقیقی بیمه دستخوش تغییرات عمده ای گردید. با این تغییرات بازنگری اساسی محتوای کتاب برای انتشار چاپ دوم آن ضروری شد تا برای کاربران مفید واقع شود. به لطف الهی این توفیق مشمول حال نگارنده گردید و چاپ دوم با لحاظ کردن اصلاحات قانون مالیات های مستقیم به چاپ سپرده شد. هر چند مشوق نگارنده همانا استقبال بی سابقه نمایندگان و کارگزاران گرامی و پرتلاش صنعت بیمه بوده است که مخاطبین اصلی دو اثر قبلی بوده اند، لیکن کمبود منابع مکتوب و روزآمد در آشنا نمودن نمایندگان شرکت های بیمه با وظایف خود در امور مالیاتی از عوامل مؤثر در استقبال این عزیزان از آثار قبلی و نایاب شدن آن ها بوده و امید است چاپ دوم این کتاب نیز همچنان کاربرد اجرایی لازم را در برداشته باشد. در کتاب حاضر، اصلاحات قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31 که اجرای آن برای کلیه نمایندگان بیمه از ابتدای سال 1395 الزامی است، مدنظر قرار گرفته و حسابداری شرکت های نمایندگی بیمه نیز به مطالب قبلی اضافه شده است. تکالیف نمایندگان حقیقی و حقوقی بیمه شامل نمایندگان عمومی (موضوع آیین نامه شماره 75) و نمایندگان فروش بیمه های عمر (موضوع آیین نامه شماره 54) در ارتباط با حسابداری عمومی و وظایف مالیاتی از اهم مطالب این کتاب است.

سیر تحول قانون مالیات های مستقیم از سال 1390 و نظریه مدیر کل دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به استعلام انجمن صنفی نمایندگان بیمه دانا که دست مایه چاپ دو اثر قبلی بود؛ در چاپ دوم این اثر، اصلاحات قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31 (که اجرای آن از ابتدای سال 1395 برای کلیه نمایندگان بیمه الزامی است) مد نظر قرار گرفته ، ضمن آن که حسابداری شرکت های نمایندگی نیز به آن اضافه شده است.

این کتاب در چهار فصل با عناوین معرفی بیمه و بیمه گری در ایران – نمایندگان بیمه – حسابداری نمایندگی های بیمه – تکالیف و وظایف نمایندگان حقیقی بیمه در قبال سازمان امور مالیاتی کشور شامل مالیات عملکرد و مالیات ارزش افزوده و ضمایم تدوین ، در 2.000 نسخه (چاپ دوم) با قیمت 15.000 تومان منتشر شده است.

نمایندگان و همکاران در صورت تمایل می توانند در شهرستان ها به شعب شرکت و در تهران با مراجعه به مدیریت امور مناطق ، شعب و نمایندگان نسبت به تهیه این کتاب اقدام نمایند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو