عصر بازار

راه‌اندازی سامانه اخذ کد فراگیر اتباع خارجی توسط بانک ملی ایران

عصر اعتبار- سامانه اخذ کد فراگیر اتباع خارجی در شعب بانک ملی ایران با حضور خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، تنی چند از مدیران امور، روسای ادارات مرکزی و مسئولان اداره کل مبارزه با پولشویی، بانک مرکزی و بانک ملی ایران در اداره امور شعب جنوب تهران راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سامانه اخذ کد فراگیر اتباع خارجی توسط بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این مراسم پس از توضیحات مسئولان مربوطه در رابطه با چگونگی اجرای طرح، در شعبه فدک از شعب تحت پوشش اداره امور شعب جنوب تهران از سامانه مذکور رونمایی شد. با اجرای این طرح ارائه خدمات بانکی به اتباع بیگانه تسهیل شده و از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.
    گفتنی است براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور شناسایی اتباع بیگانه، سامانه اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی از سال 1391 در دستور کار اداره کل مبارزه با پولشویی بانک ملی ایران قرار گرفت.
    تا پیش از این تاریخ شعب به منظور اخذ کد فراگیر برای متقاضیان اتباع بیگانه ابتدا تقاضا‌های اینگونه مشتریان را دریافت و فرم‌های مربوطه و جدول اطلاعات اشخاص حقیقی را در قالب فایل Excel تکمیل و به ادارات امور متبوع ارسال می‌کردند.
    با اجرای این طرح واحدها می‌توانند با بالاترین سطح امنیت دسترسی و در کوتاه‌ترین زمان رأساً کدهای فراگیر را اخذ و روند ارائه خدمت بانکی به این گونه مشتریان را تسهیل نمایند.
    اجرای این طرح با هدف تسریع در اخذ کد فراگیر برای اتباع بیگانه، کاهش هزینه‌های اداری مترتب، کاهش خطاهای نیروی انسانی، کاهش مکاتبات زائد اداری و … صورت گرفته و در آینده نزدیک در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی