عصر بازار

رئیس کمیته امداد:

حداقل مستمری مددجویان معادل ۲۰٪ حداقل حقوق پایه شورای عالی کار تعیین شد

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تبیین مصوبات جدید مجلس و توجه بیشتر به مددجویان پرداخت.

حداقل مستمری مددجویان معادل ۲۰٪ حداقل حقوق پایه شورای عالی کار تعیین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، « مصوبات جدید مجلس و توجه بیشتر به مددجویان» موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به تبیین آن پرداخت.

وی در ابتدا در تشریح سه مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش مستمری مددجویان کمیته حضرت امام و سازمان بهزیستی اظهار داشت: مصوبه اول که مهمترین این مصوبات است حداقل مستمری مددجویان تحت پوشش امداد و بهزیستی را معادل 20٪ حداقل حقوق پایه شورای عالی کار تعیین کردند.

فتاح ادامه داد: مصوبه دوم نیز تصریح دارد که یک درصد از عوارض کالاهای ورودی در مناطق آزاد صرف نیازمندان اطراف همان منطقه شود و مصوبه سوم نیز که با همکاری دولت و مجلس مصوب شد، این است که از منابع قرض الحسنه بانک ها در سال برای صد هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات پرداخته شود.

یک میلیون و ششصد و بیست هزار خانواده تحت پوشش حمایت کمیته امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از منابع هدفمندسازی یارانه ها و محل حذف یارانه های چند دهک بالای جامعه، این مصوبات تعیین منبع خواهد شد اعلام کرد: مددجویان و مستمری بگیران ما یک میلیون و ششصد و بیست هزار خانوار است که اگر چهارصد و پنجاه هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی را به آن اضافه کنیم حدود دو میلیون و صد هزار خانواده مشمول این طرح خواهند بود.

25 دی جشن خودکفایی صد هزار مددجو را با حضور رئیس جمهور برگزار می کنیم

وی با اعلام این خبر که 25 دی ماه ( شنبه آینده ) جشن خودکفایی صد هزار مددجوی کمیته امداد را با حضور رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت  برگزار خواهیم کرد گفت: براین اساس می توانیم جدید الورود ها را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهیم.

فتاح خاطر نشان ساخت: لزوما هر حمایتی منتهی به رفع کامل فقر نمی شود بلکه بستگی به خوداتکایی، خود اشتغالی، رونق اقتصاد کشور، خروج از رکود، کاهش بیکاری، صادرات بیشتر محدود شدن قاچاق کالا و آسیب های اجتماعی و ... دارد و طبیعی است که در این صورت ورودی به کمیته امداد کم خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره همچنین بیان داشت : هفتاد و دو هزار دانشجو و سیصد و سی هزار دانش آموز را تحت پوشش و حمایت خود داریم و در سال جاری هفتاد هزار فقره وام ازدواج بلاعوض پرداخت کرده ایم که این رقم تا آخر سال به صد هزار فقره خواهد رسید ضمن اینکه امسال حداقل چهل هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش خود می سازیم.

وی ادامه داد: همچنین هشتاد هزار کودک زیر شش سال را از نظر تغذیه تحت پوشش داریم که ماهانه حداقل هفتاد و پنج هزار تومان به هر کدام پرداخت می شود، حدود صد و نود هزار یتیم را تحت پوشش داریم که غیر از یارانه ای که از سوی دولت به آن ها تعلق می گیرد ماهانه صد و بیست هزار تومان به آن ها پرداخت می شود.

سال گذشته از محل صندوق های صدقات، حدود 275 میلیارد تومان درآمد داشتیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره در خصوص میزان درآمدهای مردمی این کمیته نیز با بیان اینکه کمیته امداد حضرت امام بیشتر وابسته منابع مردم است و از محل های مختلف این درآمدها را کسب می کند گفت: سال گذشته از محل صندوق های صدقات حدود دویست و هفتاد و پنج میلیارد تومان درآمد داشتیم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی