عصر بازار

بانک جهانی:

پاکستان در سال ۲۰۱۷ دومین قدرت اقتصادی جنوب آسیا می‌شود

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۷ پاکستان به عنوان دومین قدرت بزرگ اقتصادی در جنوب آسیا مطرح می‌شود.

پاکستان در سال ۲۰۱۷ دومین قدرت اقتصادی جنوب آسیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در اسلام‌آباد، بانک جهانی پیش‌بینی کرد پاکستان تا 3 سال آینده رشد اقتصادی خوبی خواهد داشت و سرمایه‌گذاری در این کشور افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش بعد از اصلاحات اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی پیشرفت پاکستان بیش از توقع خواهد بود و سال 2017 سال جهش این کشور می‌باشد.

به گزارش جیو نیوز، بانک جهانی پیش‌بینی کرد در سال 2017 پاکستان به عنوان دومین قدرت بزرگ اقتصادی در جنوب آسیا مطرح می‌شود.

طبق این گزارش پیشرفت اقتصادی پاکستان در سال 2017 حدود 2.15 درصد و در سال 2018 حدود 5.15 درصد و در سال 2019 حدود 8.15 درصد خواهد بود.

پاکستان در سال 2004- 2005 با کسب نرخ رشد اقتصادی 4.8 درصدی در کنار کشور توسعه یافته سنگاپور ایستاده و بعنوان دومین و سریعترین اقتصاد رو به رشد آسیا پس از چین مطرح شد.

اقتصاد پاکستان طی دو دهه اخیر فراز و نشیب های فراوانی را تجربه نمود که مهمترین عامل آن عدم ثبات سیاسی دولت خصوصا بخش اقتصادی کابینه های فدرال بوده است.

جهش رشد اقتصادی کشور از 2% به 7% در سال گذشته در کنار مشکلات عدیده اقتصادی و سیاسی کشور (بحرانهای حاد منطقه ای و بین المللی) افزایش شدید جمعیت(حدود 40 میلیون طی 15 سال اخیر) و مشکلات مربوط به افزایش شاخص قیمتهای جهانی(خصوصا انرژی) دستاورد مهمی برای دولت فعلی کشور بشمار می آید.

آنچه در این چشم انداز جالب می باشد اینست که اقتصاد پاکستان در حاشیه مانده و از پیامد های برخی از وقایع بزرگ که در بسیاری از نقاط جهان رخ می دهد و از تاثیر های نامطلوب آن بر اقتصاد جهانی، مصون مانده است.

سرمایه‌گذاری میلیاردی چین در پروژه‌های اقتصادی پاکستان و علاقه‌مندی روسیه برای همکاری با این کشور سبب شد که بورس کراچی نیز رشد چشمگیری را تجربه کند که این روند ادامه دارد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی