عصر بازار

او یک کلاهبردار حرفه ای است

بازداشت صادرکننده بلیتهای قلابی سفرهای خارجی

عصر اعتبار- کلاهبردار سابقه دار که با مدارک جعلی در آژانس‌های مسافرتی مشغول به کار می‌شد، با فروختن بلیت‌های قلابی، ده‌ها مسافر را سرگردان کرد. این تبهکارسرانجام با ردیابی‌های پلیسی درتهران دستگیرشد.

بازداشت صادرکننده بلیتهای قلابی سفرهای خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، سیدگی به این پرونده در پی شکایت مدیران تعدادی از آژانس‌های هواپیمایی از کارمند متخلف‌شان دردستور کارمأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی قرارگرفت. آنها اظهار داشتند: پس ازاستخدام یک کارمند دربخش فروش بلیت وتورخارجی متوجه شده بودند که او با فروش تور و بلیت جعلی ازمسافران دفاترمسافرتی کلاهبرداری کرده ودرفرصت مناسب هم متواری شده است.

    کارآگاهان نیز پس از بررسی اظهارات شاکی‌ها پی بردند متهم جوان هر بار حداکثر به مدت 15 روز در هر آژانس مشغول به‌کار بوده و در همین مدت کوتاه نیز اقدام به صدور دهها بلیت هواپیما برای مسافران کرده و با نزدیک شدن به سررسید تاریخ درج شده در بلیت‌های ارائه شده به مسافران، از آژانس‌های مسافرتی متواری شده است.
    در شرایطی که متهم پرونده بدون ارائه هرگونه مدارک شناسایی معتبر در آژانس‌های مسافرتی استخدام و مشغول به‌کار شده و در تمامی موارد نیز از هویت‌های مجعول برای خودش استفاده کرده بود، کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته آژانس‌های مسافرتی، سرانجام «مهریار» - 26 ساله را شناسایی و دستگیر کردند. در بررسی سوابقش نیز مشخص شد که او بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف با موضوع کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیریش نیز به 8 تیر ماه سال گذشته بازمی‌گردد که پس از گذشت مدت کوتاهی، با تأمین قرار از زندان آزاد و متواری شده اما غیابی به 5 سال حبس قطعی محکوم شده است.
    کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان پس از ردیابی‌های گسترده سرانجام متهم را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیرکردند. او تاکنون به میلیون‌ها تومان کلاهبرداری اعتراف کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی