عصر بازار

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد:

شفافیت بیشتر رخدادهای مالی و امکان سرمایه‌گذاری بهتر با IFRS

عصر اعتبار- دکتر حسن امیری، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، صبح امروز در همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی(IFRS)و نقش آن در شفافیت بازارهای مالی که در محل همایش‌های صدا و سیما در تهران برگزار شد گفت: شفافیت و نقدشوندگی دو عنصر مهم بازار سرمایه شناخته شده است که در این خصوص انتظار می‌رود که نهادهای نظارتی زمینه اطلاع‌رسانی شفاف را فراهم کنند تا تصمیم گیرندگان بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند.

شفافیت بیشتر رخدادهای مالی و امکان سرمایه‌گذاری بهتر با IFRS
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، امیری با اشاره به برجام گفت، زیربنای فعلی بر اساس استاندارهای مالی است که مبنای صورت‌های مالی قرار دارد اما بعد از برجام زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شد و لزوم استفاده از زبان مشترک بیش از پیش حس می‌شود.

    وی ادامه داد: یکی از تصمیمات اساسی و بنیادی در خصوص نظام بانکی، ملزم شدن آنها به ارائه صورت‌های مالی خود براساس استانداردهای IFRS است. البته با ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر پیوستن هولدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید به شفافیت مالی در اقتصاد تقویت شد.

    امیری با تاکید بر اجرایی شدن IFRS اضافه کرد، این مهم سبب شفافیت بیشتر رخدادهای مالی و امکان سرمایه‌گذاری بهتر و مدیریت ریسک بالاتر می‌شود.

    معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد، برای اجرایی شدن IFRS نیاز به یک حرکت ملی و همکاری تمامی ارکان‌ها داریم.

    در پایان امیری اظهار کرد: امیدواریم در برگزاری مجامع شرکت‌ها در سال آینده شاهد عملکرد موفق آنها در این زمینه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی