عصر بازار

نظریه مخاطره اکچوئرال مدرن با استفاده از R منتشر شد

عصر اعتبار- نظریه مخاطره اکچوئرال مدرن با استفاده از R که حاوی اطلاعات جامعی از ریاضیات بیمه های غیرعمر است توسط انتشارات پژوهشکده بیمه به چاپ رسید و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

نظریه مخاطره اکچوئرال مدرن با استفاده از R منتشر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، ضرورت انتقال دانش در زمینه نظریه های ریسک به عنوان یکی از بخش های مهم آموزش اکچوئرال را که در سر فصل های مورد تائید به تصویب انجمن های اکچوئری امریکا و اروپا می باشد، از اهداف انتشار این کتاب اعلام کرد.
    این کتاب که در 665 صفحه و به قیمت 345هزار ریال عرضه شده است،‌ ارتباط مورد نیاز برای مطالعه های نظری آتی در علوم اکچوئرال را فراهم می کند و روش های معرفی شده در آن تنها مخصوص بیمه های غیر عمر نیستند، بلکه در سایر شاخه های علوم اکچوئرال و همچنین کاربردهای عملی آن مفید هستند.
    بر پایه این گزارش روش های معرفی شده در این کتاب برای نرخ گذاری قرارداد بیمه های اتوموبیل معیارهای ریسک و اصول حق بیمه و مدل های IBNR دارای کاربرد و برای دانشجویانی که می خواستند در آزمون های اکچوئری شرکت نمایند بسیار مفید است.
    فصول 1 تا 4 کتاب با متون رسمی انجمن اکچوئری مطابقت دارد و در فصل 7 رتبه بندی ریسک ها مورد بررسی قرار گرفته است. در سایر فصلها مطالبی چون اصول حق بیمه و معیارهای ریسک،سیستم های پاداش- جریمه، نظریه باورمندی،مدل های خطی تعمیم یافته و فنون IBNR به چشم می خورد.
    گفتنی است این کتاب توسط راب کاس – مارک گوورتس – جان دین و مایکل دنوئیت به رشته تحریر درآمده و ترجمه آن توسط دکتررحیم محمودوند،دکتر فرهاد شکوهی و فاطمه سادات آل حسینی انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی