عصر بازار

درآمد ۲.۹ میلیارد دلاری بیمه گران ایرانی از بیمه شخص ثالث

عصر اعتبار- در حالی که دست اندرکاران صنعت بیمه در ایران، رشته بیمه شخص ثالث خودرو را زیان ده می دانند، بررسی های یک نشریه تخصصی بیمه در آسیا نشان می دهد کسب و کار این رشته بیمه در ایران با ۳۰ درصد افزایش به ۲.۹ میلیارد دلار در سال ۹۵ رسیده است.

درآمد ۲.۹ میلیارد دلاری بیمه گران ایرانی از بیمه شخص ثالث
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس آنچه که نشریه «اینشورنس آسیا نیوز» (InsuranceAsia News) اعلام کرده، بیمه نامه های بیمه مسئولیت ثالث اتومبیل بالاترین منبع عواید برای بیمه گران ایرانی در سال 1395 (سال مالی منتهی به 20 مارس 2017) بوده است.
    این بخش از بیمه، رشدی 28.8 درصدی را با درآمدی بالغ بر 109.4 تریلیون ریال (2.9 میلیارد دلار) تجربه کرده است.
    در سال گذشته این مبلغ 39.5 درصد از کل حق بیمه را به خود اختصاص داده بود که درآمدی بالغ بر 89.74 تریلیون ریال عاید بازار بیمه کرد زیرا کل حق بیمه صنعت بیمه در ایران 227.2 تریلیون ریال بوده است.
    بر اساس گزارش فایننشال تریبیون و بر اساس آمارهای بیمه مرکزی ایران کل رشد صنعت بیمه برای سال مالی 1395 در مقایسه با سال قبل از آن 22.5 درصد بوده است.
    بیمه درمان و زندگی در رتبه بعدی تولید حق بیمه بوده اند و مبلغ آنها به ترتیب 65.2 تریلیون ریال و 37.1 تریلیون ریال رسید که 23.5 درصد و 13.4 درصد از کل حق بیمه صنعت بیمه را به خود اختصاص داده اند.
    در سال منتهی به 20 مارس کل خسارت های پرداخت شده 180.2 تریلیون ریال بوده است که افزایش 24.8 درصدی را به صورت سال به سال نشان می دهد.
    بیمه نامه های اتومبیل شخصی، بخش عمده ای از خسارت ها را شامل می شود که بیش از 78 تریلیون ریال یا 43.4 درصد از کل خسارت ها را در صنعت بیمه در بر می گیرد.
    در بخش بیمه درمان، 55.3 تریلیون ریال بابت خسارت ها پرداخت شده است که در حدود 30.7 درصد از کل خسارت های پرداختی توسط بیمه گران محسوب می شود.
    بالاترین نسبت خسارت با رقمی بالغ بر 84.87 درصد به بیمه نامه های درمان تعلق دارد و بیمه حوادث راننده و بیمه اتومبیل شخصی به ترتیب با رقمی بالغ بر 71.98 درصد و 71.44 درصد، دومین و سومین نسبت خسارت بالا را در ایران به خود اختصاص داده اند. میانگین نسبت خسارت در بازار بیمه ایران 65 درصد بوده است که کمی بالاتر از سال گذشته مالی را نشان می دهد.
    حق بیمه زندگی یک رشد 36.6 درصدی داشته که 37.1 تریلیون ریال حق بیمه تولید کرده است. این رقم 13.4 درصد از کل حق بیمه بازار بیمه ایران را شامل می شود.
    بر اساس این آمار که در نشریه الکترونیکی تازه های بیمه به چاپ رسیده است، اعداد و ارقام نشان می دهد مجموع حق بیمه تولیدی بازار بیمه ایران در رشته اتومبیل (حوادث راننده، شخص ثالث و بدنه اتومبیل) 48.5 درصد از کل حق بیمه تولیدی است و 52.6 درصد از خسارت پرداختی بازار بیمه به این سه رشته تعلق دارد.
    همچنین حدود 30.7 درصد از کل خسارت های پرداختی توسط بیمه گران به بیمه درمان تعلق دارد؛ سهم بالای بیمه شخص ثالث و درمان در پرتفوی شرکت های بیمه، خطری برای صنعت بیمه محسوب می شود.
    در مجموع خسارت های پرداخت شده برای جبران زیان ناشی از بیمه شخص ثالث و درمان 74.1 درصد برآورد می شود و این نشان می دهد که خطر در کمین صنعت بیمه است.
    نشریه «اینشورنس آسیا نیوز» در هنگ کنگ منتشر می شود و محصولات خبری خود را با تمرکز بر فعالیت صنعت بیمه آسیا ارائه می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو