عصر بازار

بانک های صادرات و ملی در حوزه فناوری اطلاعات همکاری می کنند

عصر اعتبار- راهبرد نوین بانک صادرات ایران استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود و سرمایه‌گذاری مشترک در خدمات نوین با مشارکت سایر بانک‌ها است که در این راستا این بانک و بانک ملی ایران و همچنین با مشارکت شرکت داده ورزی سداد تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه در حوزه فن آوری اطلاعات امضا کردند.

بانک های صادرات و ملی در حوزه فناوری اطلاعات همکاری می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر مجتبی عزیزیان مدیر امور فناوری اطلاعات این بانک در مراسم عقد تفاهم نامه مزبور،  ضمن بیان مطلب فوق افزود: بانک‌هایی برای مشارکت و همکاری مدنظر هستند که از نظر ابعاد و فرایندهای انجام کار وجوه اشتراکی با بانک صادرات ایران داشته باشند.
    وی در ادامه تصریح کرد: بانک‌ها در کنار رقابت‌هایی که برای جذب مشتری دارند، می‌توانند در برخی حوزه‌ها، همچون بخش توسعه زیرساخت و استفاده از فناوری‌های نوین، همکاری‌های «برد – برد» داشته باشند.
    مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تأکید ایشان بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مقوله‌ای مهم و تأثیرگذار برای کشور است که در برنامه‌ها و رهنمودهای مدیران عالی بانک صادرات ایران نیز به آن توجه می شود از اینرو ایده‌ای به نام «اقتصاد بدون وزن» از سوی مراجع علمی بین‌المللی مطرح شده که در رأس برنامه‌های بانک صادرات ایران قرار گرفته و کمک شایانی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.
    وی در تشریح مقوله اقتصاد بدون وزن اظهار داشت: اقتصاد بدون وزن، به جای تمرکز بر ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید بر مدیریت ابزارها و زیرساخت‌های موجود متمرکز است. بخشی از اقتصاد که مبادله کالاهایی نظیر نرم‌افزارها، پایگاه‌های اطلاعاتی و مالکیت‌های فکری را میسر می‌کند، تحت عنوان اقتصاد بدون وزن شناخته می‌شود.
    مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران همچنین در این مراسم با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌های کشور گفت: در حال حاضر، شبکه بانکی کشور، با شرایط و محدودیت‌های خاصی روبه‌رو است. اگر بانک‌ها، در بخش‌های هزینه‌بر، همکاری‌های مشترک داشته باشند، قادر خواهند بود بخشی از هزینه‌های زیرساخت خود را کاهش دهند.
    دکتر عزیزیان با اشاره به تأثیر این همکاری‌های مشترک بر خدمات‌رسانی به مردم و مشتریان گفت: با اجرایی شدن این همکاری‌ها، حجم گسترده‌ای از محصولات و خدمات نوین را می‌توانیم اجرایی کنیم. ضمن آنکه علاوه بر افزایش سرعت تولید و اجرای محصولات نوین، باعث انعطاف بیشتر در برطرف کردن نیازهای مشتریان و رضایتمندی مطلوب آن‌ها می‌شود.
    وی در پایان اظهار داشت: این تفاهم‌نامه یک قدم رو به جلو در توسعه همکاری‌های بین بانکی است که باعث کاهش هزینه‌ها، ارتقای خدمات‌رسانی به مشتریان و بهبود فضای کسب و کار در کشور می‌شود. سال‌های اخیر، بانک‌ها تنها در بخش زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما امروز، مدیریت نقش جدی‌تری باید ایفا کند و مدیریت نیز با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، تابع نحوه همکاری بین شبکه بانکی کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو