عصر بازار

خانواده‌های جوان انگلیسی از رشد پایین درآمد به شدت آسیب دیده‌اند

عصر اعتبار- یک مرکز مطالعاتی اعلام کرد: خانواده‌های جوان انگلیسی بیشترین آسیب را از رشد پایین درآمد در این کشور دیده‌اند.

خانواده‌های جوان انگلیسی از رشد پایین درآمد به شدت آسیب دیده‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بنیاد رزولوشن اعلام کرد: تحقیقات نشان می‌دهد درآمد خانوارهای انگلیسی طی ماه‌های اخیر 0.7 درصد کاهش داشته است.

    این بنیاد در گزارش خود آورده است که خانواده‌های جوان از سن 25 تا 34 سال به شدت از این مسئله آسیب دیده چراکه درآمد آنها طی سال جاری چیزی حدود متوسط درآمد خانوارهای انگلیسی در سال 2002 و 2003 است.

    این مؤسسه اعلام کرد این درحالی است که درآمد مستمری‌بگیران انگلیسی در این 15 سال 30 درصد افزایش یافته است.

    در گزارش این مؤسسه آمده است تحقیقات درباره استانداردهای زندگی در انگلیس نشان می‌دهد تنها خانوارهای جوان در این کشور نتوانسته‌اند به سطح پیش از بحران مالی در این کشور بازگردند و عملاً سطح استاندارد زندگی آنها در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

    این گزارش آورده است که خانواده‌های جوان شرایط بهتری را نسبت به سال‌های 2003-2002 ندارند و این درحالی است که دیگر گروه‌های سنی در انگلیس شاهد افزایش قابل قبول درآمد بودند.

    گزارش بنیاد رزولوشن می‌افزاید: خانواده‌هایی که در واحدهای استیجاری زندگی می‌کنند، هیچ بهبود درآمدی را تجربه نکرده‌اند اما خانواده‌هایی که در خانه‌های تحت تملک خود زندگی می‌کنند، رشد 1.7 درصدی درآمد را تجربه کردند.

    آدام کورلت کارشناس ارشد اقتصاد بنیاد رزولوشن معتقد است طی 15 سال گذشته و علی‌رغم بالا آمدن چهار دولت متفاوت و چهار نخست‌وزیر در این کشور،‌ انگلیس نتوانسته است در جهت بهبود اوضاع خانواده‌های جوان و کم‌درآمد موفقیتی به دست آورند. از سوی دیگر بالا رفتن هزینه‌های اجاره و خرید مسکن به افزایش فشار مالی بر خانواده‌ها منجر شده است. حدود 40 درصد از خانوارهای کم‌درآمد انگلیسی اعلام کرده‌اند که حتی قادر نیستند 10 پوند در ماه پس‌انداز کنند، این درحالی است که یک درصد ثروتمند بالای جمعیت بالای انگلیس به سرعت شاهد افزایش درآمد خود بوده و عملاً 8.7 درصد از کل درآمد کنونی انگلیس را به خود اختصاص داده‌اند.

    بنیاد رزولوشن اعلام کرده است که از اواسط دهه 1990 میلادی نابرابری بین یک درصد بالا و 99 درصد دیگر جامعه انگلیس روندی افزایشی را طی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی