عصر بازار

یک مقام مسئول در صنعت بیمه اعلام کرد:

استقبال خوب موتورسواران از خرید بیمه نامه شخص ثالث

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی از استقبال خوب موتورسیکلت سواران در خرید بیمه نامه شخص ثالث خبر داد.

استقبال خوب موتورسواران از خرید بیمه نامه شخص ثالث
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی جباری گفت: تنها در تیرماه امسال، 180 هزار بیمه نامه شخص ثالث به موتورسیکلت سواران فروخته شد که این استقبال جای خوشحالی دارد. فاز دوم طرح ملی خرید بیمه نامه ویژه موتورسیکلت‌ها با بخشش جرایم آن از اول تیر آغاز شده است و تا آخر شهریور ادامه دارد.

    وی گفت: در فاز اول که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد بیش از 178 هزار بیمه نامه شخص ثالث ویژه موتورسیکلت سواران به فروش رفت که حدود 150 درصد بیشتر از کل بیمه نامه هایی است که پیش از ان به موتورسیکلت سواران فروخته شده بود.

    جباری افزود: براساس قانون موتورسیکلت سوارانی که فاقد بیمه نامه بودند برای خرید بیمه نامه شخص ثالث 230 هزار تومانی (در صورت تاخیر) باید معادل همین مبلغ را نیز جریمه می‌پرداختند که در طرح ملی ویژه موتورسیکلت سواران این جریمه بخشوده شده است.

    وی گفت: در فاز دوم علاوه بر بخشودگی جریمه به شرکت‌های بیمه‌ای ابلاغ شده است که شرایط تقسیط فروش این بیمه نامه را برای موتورسیکلت سواران مهیا کنند.

    جباری افزود: همچنین طی چند روز آینده تفاهم نامه‌ای را با بانک ملی امضا خواهیم کرد که بر اساس آن این بانک تمام قیمت بیمه نامه را به شرط خرید بیمه نامه، به موتورسیلکت سواران، وام با نرخ سود کمتر از سایر تسهیلات اعطا خواهد کرد.

    مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: قبل از اجرای مرحله دوم این طرح روزانه 100 تا 150 بیمه نامه در سراسر کشور به موتورسیکلت سواران فروخته می‌شد که با اجرای این طرح این رقم روزانه به 6 تا 7 هزار رسیده است.

    جباری با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل مرگ و میر جوانان در کشور ما موتورسیکلت است، افزود: در 10 سال اخیر به طور میانگین سالانه 5 تا 6 هزار موتورسیکلت سوار جان خود را از دست داده اند و بیش از 120 هزار موتورسیکلت سوار هر سال مصدوم شده اند.

    وی گفت: پس از پایان مرحله دوم این طرح، راهنمایی و رانندگی سخت گیری زیادی را نسبت به موتورسیکلت سواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث اعمال خواهد کرد و جرایم سنگینی برای آنان در نظر گرفته شده است.

    جباری با اشاره به قانون جدید بیمه شخص ثالث که از 29 خرداد لازم الاجرا شده است، گفت: دارندگان و رانندگان وسایل نقلیه موتوری اعم از خودرو و موتورسیکلت مکلف به خرید بیمه نامه شخص ثالث هستند و کسانی که در موعد مقرر این بیمه نامه را خریداری نکنند از بسیاری مزایای اجتماعی آن محروم می‌شوند.

    وی افزود: در ماده 4 این قانون تصریح شده است؛ کسی که بیمه نامه نداشته و در حادثه مقصر باشد علاوه بر جبران اصل خسارت برای اشخاص حقوقی معادل 20 درصد خسارت ارزیابی شده و برای اشخاص حقیقی معادل 10 درصد خسارت ارزیابی شده باید جریمه دهد.

    جباری با بیان اینکه براساس این قانون بیمه نامه شخص ثالث به صورت وثیقه نیز عمل خواهد کرد، گفت: اگر کسی این بیمه نامه را نداشته باشد به محض تصادف منجر به جرح یا فوت زندانی خواهد شد، ولی اگر کسی این بیمه نامه را داشته باشد در قبال اینگونه حوادث با این وثیقه، دیگر به زندان نخواهد رفت.

    مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با بیان اینکه حدود 11 میلیون موتورسیکلت پلاک شده در کشور وجود دارد، افزود: متأسفانه بیش از 95 درصد از این موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی