عصر بازار

گام‌های استوار صنعت بیمه

عصر اعتبار- گام‌های استوار و هماهنگ صنعت بیمه کشور با هم‌افزایی میان مدیران ارشد صنعت بیمه و صنایع خودرویی در راستای حفظ حقوق بیمه‌گذاران برداشته شده است.

گام‌های استوار صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» , مدیرعامل شرکت بیمه‌کوثر در جلسه شورای راهبردی مدیران که باحضور معاونان و مدیران ارشد شرکت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، تصریح‌کرد: اقدام بیمه مرکزی در هماهنگ عمل کردن انعقاد قرارداد صدور بیمه‌نامه شخص‌ثالث بین شرکت‌های بیمه و خودروسازان بسیار درست بوده است.

    مجید مشعلچی فیروز‌آبادی نفع مردم در بالاترین سطح را یکی از نتایج تقویت ارتباط میان دو صنعت بیمه و خودروسازی برشمرد و گفت: با مدیریت دکتر عبدالناصر همتی، رییس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مهندس هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو، نقش فروش بیمه‌ها تقویت شده و با هم‌افزایی مدیران ارشد دو صنعت کشور امروز شاهد هستیم که از ابتدای سال‌جاری تاکنون تمامی شرکت‌های بیمه و صنعت خودرو کشور در مسیر همکاری براساس نفع مردم گام برمی‌دارند.

    وی یاداورشد: در سال95 تقریبا بیشترین سهم صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر کیلومتر ایران خودرو متعلق به شرکت بیمه‌کوثر بوده است که در راستای این هماهنگی ارزشمند بین بیمه مرکزی و شرکت ایران خودرو، این روند به یک سازوکار منسجم‌تر با مشارکت تمامی شرکت‌های بیمه و ایران خودرو تبدیل شد.

    مدیرعامل شرکت بیمه‌کوثر تاکید دکتر عبدالناصر همتی بر مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه را عامل کاهش دغدغه و افزایش آرامش فعالان اقتصادی دانست و خاطرنشان‌کرد: شرکت بیمه‌کوثر با راه‌اندازی کمیته مدیریت ریسک در شرکت و برگزاری همایش مدیریت ریسک در حوزه‌های مختلف و بهره‌مندی از توان علمی نیروهای‌ متخصص صنعت بیمه کشور توانست در راستای کاهش خسارت‌های شرکت گام بردارد.

    مجید مشعلچی فیروزآبادی با بیان اینکه دستور رییس بیمه مرکزی مبنی‌بر افزایش همکاری و تعامل میان سازمان‌های حسابرسی، بورسی و مالیاتی با بیمه‌مرکزی و شرکت‌های بیمه و تسریع در اجرایی شدن مقرارت "IFRS" باعث افزایش اعتماد سهام‌داران و بیمه‌گذاران می‌شود، تصریح‌کرد: با حمایت و نظارت بیمه مرکزی گزارشگری مالی شرکت‌های بیمه مطابق با استاندارد بین‌المللی صورت گرفته است و زمینه‌های جلب اعتماد آحاد جامعه به صنعت بیمه فراهم خواهد شد.

    وی افزود: تاکید این نهاد ناظر بر صنعت بیمه درباره ذخایر معوق شرکت‌های بیمه در طولانی مدت صنعت را از درگیر شدن با بی‌نظمی مالی و سلب اعتماد مردم نجات خواهد داد.

    مدیرعامل بیمه‌کوثر گفت: توسعه امور نظارتی و همچنین طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از تحولات بزرگ در صنعت بیمه کشور می‌باشد.

    مجید مشعلچی فیروزآبادی ابلاغ عبدالناصر همتی مبنی‌بر اجرایی شدن طرح "ب مثل بیمه" در سراسر کشور را عامل توسعه فرهنگ‌بیمه، افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت رفاه اجتماعی عموم جامعه دانست و اظهارکرد: مدیران، کارشناسان صنعت بیمه و اعضای شبکه فروش نیز می‌توانند باحضور در مجامع، گردهمایی‌ها و حتی جلسات به معرفی خدمات بیمه و مزایای آن بپردازند و در راستای توسعه فرهنگ و ایجاد امنیت در آحاد جامعه نقش موثری را ایفا کنند.

    وی گفت: هرچند در ماه‌های اخیر پس از انتخابات باشکوه 29اردیبهشت سال‌جاری که نشان از بلوغ و بالندگی مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، شایعات و گمانه‌زنی‌هایی درخصوص آینده شغلی دکتر عبدالناصر همتی شنیده می‌شود، به‌طور حتم حضور وی در هر عرصه و صنعتی می‌تواند به شفافیت، نظم‌‌بخشی، اعتمادافزایی مردم، سهام‌داران و ذی‌نفعان به آن صنعت و حاکمیت منجر می‌‌شود. لیکن فقدان احتمالی این مدیر راهبردی برای صنعت بیمه که در حال گذر به دوران تثبیت و بلوغ است، سخت و دشوار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی