عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی به مجمع عمومی گزارش داد

تداوم رشد حق‌بیمه و افزایش ضریب نفوذ

عصر اعتبار- عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گزارش امروز خود به مجمع عمومی سالانه بیمه مرکزی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای مجمع برگزار شد از آرامش و ثبات حاکم بر صنعت بیمه خبر داد و از همکاری و همراهی مدیران شرکت‌های بیمه با بیمه مرکزی در پیشبرد اهداف استراتژیک رشد صنعت بیمه قدردانی کرد.

تداوم رشد حق‌بیمه و افزایش ضریب نفوذ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ، رئیس کل بیمه مرکزی ضمن اعلام رشد 22.5درصدی حق‌بیمه‌ها در سال 1395، رشد حق‎بیمه‌ها در چهارماهة ابتدای سال 1396 را حدود 18 درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد با این روند ضریب نفوذ بیمه که نسبت حق‌بیمه به تولید ناخالص داخلی است از میزان 2.2درصد سال 1395 عبور خواهد کرد.
    دکتر همتی رشد 40 درصدی بیمه‌های زندگی در طول سال 1395 و چهارماهة اول سال 1396 را نوید رشد سهم بازاری این رشته در مجموع رشته‌های بیمه‌ای دانست و ابراز امیدواری کرد، امسال سهم بازاری آن از 15 درصد فراتر رود و صنعت بیمه در این زمینه زودتر از پایان برنامه ششم توسعه به هدف اعلام شده در برنامه نائل گردد.
    رئیس شورای‌عالی بیمه کاهش تدریجی ضریب خسارت علی‎رغم وضع ذخایر لازم برای خسارت‎های معوق بیمه شخص ثالث را نشانه بهبود تدریجی وضع مالی شرکت‎های بیمه دانست و گفت: ضریب خسارت که نسبت خسارت‎های واقع‎شده به حق‎بیمه عایدشده می‎باشد، از 89 درصد در سال 1392 به حدود 78 درصد در سال 1395 رسیده است.
    رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد؛ در یک سال گذشته متأسفانه حوادث منجر به فوت و زیان مالی در کشورمان بسیار زیاد بوده و صنعت بیمه کشور در پرداخت به موقع خسارت این حوادث، نظیر حادثه ساختمان پلاسکو، پتروشیمی بوعلی، معدن یورت، قطار سمنان و ده‎ها هزار خسارت دیگر سربلند بود و در کوتاه‎ترین زمان ممکن خسارت‎ها را پرداخت کرد.
    همتی، رشد 50 درصدی حق بیمه‎های آتش‎سوزی در سه‎ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه در سال 1395 را حاکی از بالارفتن توجه هموطنان به این‎گونه حوادث و اعتماد بیشتر به پشتیبانی بیمه در این زمینه دانست.
    رئیس شورای‎عالی بیمه به تصویب آیین‎نامه مهم حاکمیت شرکتی در شورای‎عالی بیمه اشاره  کرد وافزود: شرکت‎های بیمه در بازه زمانی که به آنها فرصت داده شده است به تدریج در حال اجرای آن هستند و امیدوارم با اجرای کامل آن حقوق تمام ذی‎نفعان خصوصاً بیمه‎گذاران و سهامداران جزء شرکت‎های بیمه بیش از پیش مراعات گردد.
    به گفته همتی یکی از اقدامات مهم بیمه مرکزی و شورای‏عالی بیمه در یک سال گذشته تدوین آیین‎نامه‎های متعدد مربوط به بیمه شخص ثالث و اجرای تدریجی قانون جدید بیمه شخص ثالث بود که یکی از اقدامات مهم مجلس، دولت و صنعت بیمه در عرصه بیمه می‎باشد و آثار مهمی در حل‌ و فصل مسائل زیان‎دیدگان حوادث رانندگی حتی نحوه رانندگی در کشور به جا خواهد گذاشت.
    رئیس کل بیمه مرکزی، سامان‎دهی امر صلاحیت مدیران شرکت‎های بیمه در سطوح مختلف مدیریتی را برای عملکرد بهتر شرکت‎های بیمه و رعایت مقررات و ضوابط حاکم بر صنعت بیمه و تأثیر آن بر اداره فنّی و تخصصی شرکت‎های بیمه بسیار مهم دانست.
    رئیس کل بیمه مرکزی همچنین توانمندسازی تدریجی بیمه‎ها، گسترش روابط بیمه‎ای و بیمه اتکایی با شرکت‎های معتبر خارجی به‎ویژه اروپایی، تعمیق روزافزون نظارت مالی، جداسازی با برنامه و تدریجی بیمه‎های زندگی از بیمه‎های غیرزندگی و حضور پررنگ‎تر در بازارهای مالی، گسترش نظارت‌های On-site (در محل) و از همه مهم‎تر گسترش فرهنگ بیمه و توجه دادن به مردم جهت اخذ پوشش‎های بیمه‎ای ضروری در زندگی اجتماعی و انفرادی و نیز فعالیت‎های اقتصادی خود را به عنوان مهم‎ترین برنامه‎های در حال اجرای بیمه مرکزی در صنعت بیمه اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو