عصر بازار

بیمه مرکزی در مسیر توسعه

عصر اعتبار- منطبق باچشم انداز صنعت بیمه کشور در افق بیست ساله، صنعت بیمه ایران در افق ۱۴۰۴ صنعتی است اقتصادی، عدالت محور، پایدار، سالم و قابل اعتماد، برخوردار از اخلاق حرفه ای و عجین شده با جامعه، که اطمینان را برای روند طبیعی زندگی آحاد مردم ایران و چرخه فعالیت های اقتصادی (کشاورزی، صنعتی و خدماتی) کشور به شیوه‌ای آسان، سریع، مشتری مدار و با کمترین هزینه و به شکلی همه جانبه تأمین کرده و ضمن تعامل سازنده و مؤثر در سطح بین الملل، در جایگاه اول صنعت بین بیمه گران منطقه آسیای جنوب غربی قراردارد.

بیمه مرکزی در مسیر توسعه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ,بر اساس قانون،بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد تا وظایف تنظیم،تعمیم وهدایت امر بیمه در ایران و حمایت از بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها و اعمال نظارت دولت بر فعالیت‌های بیمه‌ای را عهده دار باشد. بر این مبنا و در راستای سند چشم انداز صنعت بیمه، و همچنین سند توسعه فرهنگ بیمه، در بیمه مرکزی برنامه ریزی هایی صورت گرفته و اقداماتی به انجام رسیده که در ادامه به تفیکک حیطه های مختلف به آن اشاره می شود.

    در راستای توسعه فرهنگ بیمه در کشور و افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمه­ های بازرگانی و استفاده از ظرفیت رسانه­ها برای شناساندن این خدمات، طی سال 1395، تعداد 151 مورد تولید خبر صورت گرفته که نسبت به سال گذشته با حدود 2 درصد رشد همراه بوده است. در سال مذکور، همچنین 2 نشست خبری برگزار شد و 287 بولتن خبری، 40 ویژه نامه مطبوعاتی و نزدیک به 16هزار انعکاس خبری به انجام رسید که به نسبت سال گذشته گسترده تر رقم خورده است. افزون بر این با هدف افزایش سطح دانش فعالان عرصه رسانه ازمفاهیم بیمه‌ای وآشنایی خبرنگاران باصنعت بیمه وهمچنین تقویت بنیه علمی وتوان فنی رسانه ها نیز سومین دوره آموزش خبرنگاران در 2 سطح تخصصی با حضور خبرنگاران در پژوهشکده بیمه برگزار شد. در این دوره کتاب "جامع آموزش بیمه" و "سازمان و شرکت های بیمه" توسط مدرسان مجرب تدریس و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطاء شد. همچنین با گسترش بهره گیری از رسانه های اجتماعی، در اردیبهشت ماه سال 1395، کانال تلگرامی بیمه مرکزی راه اندازی شد. این کانال در حال حاضر بیش از 16هزار عضو داشته و تا کنون درحدود 2هزار مطلب در آن بارگذاری شده است. چنانکه با بارگذاری روزانه 5 قالب خبری سهم بسزایی در اطلاع رسانی عملکرد ها و فعالیت های بیمه ایفا می کند. ضمن اینکه ماهنامه «پیک بیمه» به عنوان ارگان رسمی بیمه مرکزی نیز هر ماه بصورت مداوم منتشر و توزیع می شود که علاوه بر انتشار فیزیکی بصورت الکترونیکی نیز در سایت بیمه مرکزی قابل دسترسی است.

    انتشارات: بیمه مرکزی ج.ا.ایران برای اطلاع رسانی اخبار و تحولات بیمه مرکزی و صنعت بیمه در سطح داخلی و خارجی، از ابزارها و شیوه‌های مختلف استفاده می‌کند که یکی از این ابزارها نشریات است. انتشاراتی که در  قالب های گوناگون اعم از ماهنامه، مجله و کتاب به چاپ می رسد. طی سال 1395، تعداد 12 شماره از ماهنامه پیک بیمه، 18 عنوان مجموعه کتاب‌های بیمه برای کودکان و 2 عنوان بیمه برای مدیران و کارشناسان انتشار یافته که نسبت به سال گذشته عمدتا با رشد در تعداد همراه بوده است.

    امور فرهنگی: بیمه مرکزی همچنین در راستای تعمیم و توسعه فرهنگ بیمه در بخش آموزش و پرورش این اقدامات را صورت داده است:

        برگزاری چندین جلسه کارشناسی با مدیران و کارشناسان سازمان تالیف که منتج به چاپ مطالب بیمه‌ای در 6 کتاب درسی با عناوین" مطالعات اجتماعی"، " کاروفناوری"، "کارآفرینی"، " الزامات محیط کار"، " امور عمومی بازرگانی" و " حسابداری تکمیلی" شد.
        برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیران و سردبیران انتشارات رشد دانش آموزی وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش که به چاپ 2 مطلب بیمه ای در نشریات دانش آموزی رشد برهان دوره اول متوسطه نتیجه شد.
        اخذ تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی برای 20 عنوان کتاب نشر بیمه.چنانکه این کتابها با این تاییدیه در کتابنامه رشد چاپ می شوند و در مدارس سراسر کشور قابل توزیع خواهند بود.

    براساس ارزیابی دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی وتربیتی دفتر تکنولوژی آموزشی،کتاب‌های نشر بیمه در زمره کتابهایی قرار گرفته اند که به منظور ایجاد انگیزه،  توسعه یادگیری و افزایش دانش بیمه‌ای بر اساس اهداف و برنامه های صنعت بیمه منتشر  شده و بر این مبنا عناوین، مشخصات و چکیده 46 عنوان کتاب از سری کتاب‌های  "بیمه برای همه" و " بیمه برای کودکان" در فهرستگان رشد به چاپ رسیده است. شایان ذکر است که تمامی کتابهای انتشارات بیمه مرکزی در سال 1394 و 1395 در ارزیابی‌ها و داوری‌های سازمان مذکور رتبه مناسب را کسب کرده و به عنوان کتابهای کمک آموزشی در کل ایران شناخته می‌شوند. فهرستگان رشد مذکور برای بهره برداری به مدارس سراسر کشور و کتابخانه‌های کلاس های مناطق محروم و نیمه برخوردار ارسال شده‌اند. همچنین این فهرستگان در نمایشگاه‌های کتاب و مدرسه نیز به نمایش و در معرض فروش گذاشته می‌شود.

    تهیه و پخش تیزر: بیمه مرکزی در سال 1395 نسبت به تهیه و پخش تیزرهای مختلف اقدام کرده که در همین راستا، در سال گذشته بیش از6914ثانیه(291مرتبه) در شبکه های مختلف سیما و 725 ثانیه( 23مرتبه ) در شبکه های سراسری و رادیو پیام  پخش شده است. همچنین هماهنگی های لازم برای پخش تیزرهای رادیویی در سال 1396 نیز انجام شده است.

    جشنواره ها: بیمه مرکزی در سال گذشته جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه را برگزار کرد که با استقبال جالب توجهی نیز همراه شد. آثار بسیاری به جشنواره رسید و پس از داوری، شرکت های برتر در سمینار بیمه و توسعه هدایای خود را دریافت کردند.هم چنین برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری سومین جشنواره بیمه دررسانه نیز صورت گرفته که برای استقبال بیشتر نویسدگان فراخوان ارسال مطالب تمدید و اجرای آن به سال 1396 موکول شده است.

    هماهنگی ملاقات ها: در سال 1395 هماهنگی های لازم برای تعداد 319 ملاقات  نمایندگان و مدیران شرکت های بیمه ای خارجی با مدیران ارشد صنعت بیمه کشور صورت گرفته است.

    نویسنده: مصطفی زندی، مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو