عصر بازار

بررسی افزایش نرخ بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی مجلس

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی افزایش نرخ بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بررسی افزایش نرخ بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی مجلس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی درباره لزوم افزایش نرخ حق بیمه دریافتی شرکت های بیمه در حوزه شخص ثالث، افزود: افزایش پوشش بیمه از بروز بسیاری از مشکلات آتی جلوگیری می کند و به همین دلیل باید برای افزایش پوشش بیمه ای در سطح جامعه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

    وی ادامه داد: افزایش نرخ حق بیمه دریافتی شرکت های بیمه باعث می شود سطح پوشش بیمه در کشور، کاهش یابد و در میان مدت نیز به دلیل اینکه برخی شرکت های بیمه ای زیان ده هستند، هزینه ای به دولت تحمیل خواهد شد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت افزود: در کشورهای توسعه یافته به دلیل اینکه بیمه نبودن اقشار کم درآمد هزینه های سنگینی برای دولت به همراه خواهد داشت و همچنین برای افزایش سطح پوشش بیمه ای این قشر، بصورت رایگان تحت حمایت های بیمه ای قرار می گیرند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به شرایط رکودی و کاهش سطح درآمدها توان اقتصادی جامعه کاهش یافته بنابراین باید شرکت های بیمه با تسهیل شرایط، انگیزه بیشتری برای استفاده از خدمات بیمه ای در مردم ایجاد کنند.

    آقاپور علیشاهی با بیان اینکه افزایش نرخ بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد، افزود: افزایش نرخ حق بیمه دریافتی شرکت های بیمه در رشته ثالث به صلاح نیست و باید کاهش یابد.  هزینه آسیب های اجتماعی در جامعه بالا بوده بنابراین باید با اختصاص منابع مالی از بودجه تلاش کرد سطح پوشش بیمه در جامعه بالا برود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی