عصر بازار

بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی (۱۰)

برخی بانک‌های خصوصی تا ۱۱ شهریور به دنبال جذب سپرده با نرخ سود بالا هستند

عصر اعتبار- رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: اکنون مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات ۱۸ درصد است که باید بانک‌ها رعایت کنند به طور قطع اگر بانکی در این زمینه تخلف کند قابل رسیدگی است.

برخی بانک‌های خصوصی تا ۱۱ شهریور به دنبال جذب سپرده با نرخ سود بالا هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدرضا حسین‌زاده در حاشیه بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این که بر اساس مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار نرخ سود یک ساله بانک‌ها 15 درصد تعیین شده بود، گفت: در رابطه با تغییر نرخ سود بانکی باید بگویم چون بانک‌ها نرخ مصوب را رعایت نمی‌کردند و از طرفی  هم سیاست گذاری ما در شرایط جدید در جهت حمایت از تولید بود لازم دانستیم بانک‌ها از 11 شهریور این نرخ را اجرایی کنند.

    رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تاکید کرد: بانک‌ها به طور قطع اهتمام بیشتری نسبت به رعایت این قانون خواهند داشت. البته برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از بانک‌ها در روزهای اخیر با رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای اطلاعیه دادند که تا قبل از یازده شهریور نرخ‌های بالا را سپرده گذاری کنند.

    او تاکید کرد: به طور قطع این رفتار ناشایست در زیان دهی بانک‌ها اثر بسزایی خواهد داشت.

    حسین زاده با اشاره به اینکه مسئولان بارها تاکید کرده‌اند که نرخ بالا و غیرمتعارف کشور را با مشکلاتی مواجه می‌کنند، گفت: ما آرزو می‌کنیم چنین اتفاقی نیفتد اما باید بانک‌ها به نرخ متعادل تن در دهند.

    او در ادامه تصریح کرد: اکنون بر اساس هر نرخی که سپرده‌گذاری انجام شود نرخ سود سه تا چهار درصد بالاتر است.

    او در ادامه افزود: اکنون مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات 18 درصد است که باید بانک‌ها رعایت کنند به طور قطع اگر بانکی در این زمینه تخلف کند قابل رسیدگی است.

    رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در ادامه خاطرنشان کرد:  سه درصد فاصله بین نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات برای پوشش دهی هزینه‌های بانکی وجود دارد که این رویه در همه جای دنیا لحاظ می‌شود.

    او درباره اینکه برخی از بانک‌های  تا 11 شهریور در حال جذب سپرده با نرخ‌های بالاتر هستند عنوان کرد:‌ در بانک‌های دولتی چنین اتفاقی نیفتاده است اما چندین مورد را در بانک‌های خصوصی شاهد بوده‌ایم. بانک مرکزی این تخلفات را رصد می‌کند زیرا این یک کار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است. بانک‌ها باید با شرایط کشور هماهنگ باشند تا اقتصاد به شکوفایی برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو