عصر بازار

یادداشت اقتصادی؛

پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان

عصر اعتبار- این روزها در مورد وضعیت حقوقی بازنشستگان مطالبی مطرح می‌شود اما باید راهکارهایی برای دوران بازنشستگی که هزینه‌های آن بسیار بیشتر از دوره جوانی و میانسالی است، ارائه شود.

پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، ابوالقاسم جامه‌بزرگ مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادداشتی با عنوان «پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان» در اختیار این خبرگزاری قرار داده است:

    این روزها در مورد وضعیت حقوقی بازنشستگان مطالبی مطرح می‌شود؛ در دوران جوانی و میانسالی که فرد مشغول کار است و خانواده کوچکی دارد و از نظر جسمی و سلامتی در وضع مطلوبی است، به مراتب هزینه‌های کمترتری دارد تا زمان بازنشستگی که با خانواده بزرگتر و مشکلات جسمی بیشتری روبرو است لذا میانسالان که در دوره بازنشستگی قرار دارند نیازمند توجه بیشتری هستند.

    پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت بازنشستگان وجود دارد و به نظر می‌رسد در مورد سازمان بازنشستگی باید به این نحو عمل شود:

    1ـ چون از حقوق افراد در طول خدمت کسر و برای پرداخت بعد از کار و بازنشستگی پس‌انداز می‌شود باید مشخص شود با این پس‌انداز چه کرده‌اند و سود کار با آن چقدر شده است؟ شاید باید بیش از این میزان به بازنشستگان پرداخت شود؟

    2ـ باید قانونی تصویب شود که چند گزینه داشته باشد که بعد از بازنشستگی فرد درخواست خود را در مورد اینکه چند برابر آخرین حقوق می‌خواهد دریافتی داشته باشد، عنوان کند. نصف،یک و نیم برابر، 2 برابر و... در برابر هر گزینه هم مقدار متفاوت از حقوق کسر شود و به صورت قراردادی امضا شود.

    3ـ در وضعیت فعلی اختیار با کسانی است که پس‌انداز مردم را در اختیار دارند و بازنشسته نمی‌داند با آن چه می‌کنند؛ باید این مسئله معلوم شود و با نظارت نماینده بازنشستگان صورت گیرد.

    4ـ کارمندان از زمان کار و پیش از بازنشستگی به فکر باشند و با ذخیره کردن مبلغی در ماه نزد شرکت‌های معتبر برای زمان بازنشستگی اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی