عصر بازار

بازدید مدیران واحد های هامبورگ از موزه بانک ملی ایران

عصر اعتبار- مدیران محلی واحد های خارج از کشور بانک ملی ایران در هامبورگ که برای تدریس در دوره"اصول و کلیات بانکداری اروپایی" در بانک حاضر هستند، از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

بازدید مدیران واحد های هامبورگ از موزه بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، "اینگوپاپه"، "گات لیب" که از مدیران شعب هامبورگ بانک ملی ایران هستند با همراهی معاونت اداره کل مشارکتها و توسعه شبکه بین الملل ضمن بازدید از آثار و اشیاء موزه بانک، از اقدامات مهم و موثر بانک ملی ایران برای حفظ میراث صنعت بانکداری دردنیا و راه اندازی این موزه تقدیر و تشکر کردند.

    گات لیب یکی از مدرسان دوره "اصول و کلیات بانکداری اروپایی" در بانک ملی ایران، برپایی موزه ای با المان ها و تاریخ بانکداری را قابل تقدیر دانست و گفت: بخش جالب این موزه برای من آن قسمتی بود که، به شعبه هامبورگ به عنوان اولین شعبه خارجی بانک ملی ایران اشاره شده و تصاویر و اسناد آن در موزه قرار گرفته است.

    قابل توجه است که موزه بانک ملی ایران از دو منظر بسیار ارزشمند بوده و باعث جذب گردشگر و بازدید کننده شده است. از یک سو، ساختمان موزه که ساخت آن در سال 1312 خورشیدی شروع و در سال 1318 تمام شد. این ساختمان با داشتن نماد ها و المان های معماری خاص خود ارزش زیادی از نظر معماری در کشور دارد چرا که برای نخستین بار در معماری بناهای دولتی، معماری باستانی ایران و معماری اروپا در یک جا عرضه شد.

    از جانب دیگر این موزه شامل مجموعه ای از آثار ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته دنیا و تاریخ ،آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

    موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع است.

    علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی  می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17  جهت بازدید به این موزه مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو