عصر بازار

مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه راه‌اندازی می‌شود

عصر اعتبار- عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه با هدف گسترش مبادلات تجاری دو کشور راه اندازی می شود.

مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، حسین پیرموذن روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در اردبیل افزود: این مرکز و نیز دفاتر نمایندگی تجاری استان های مختلف ایران بزودی با هماهنگی مسئولان تجاری روسیه در این شهر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
    وی اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز زمینه توسعه صادرات کالا بین ایران و استراخان روسیه فراهم خواهد شد همچنانکه با راه اندازی مرکز تجاری ایران در جمهوری آذربایجان و مسکو شاهد رونق تجارت با کشورهای آذربایجان و روسیه هستیم.
    استراخان یکی از استان‌های کشور روسیه است که در بخش شمالی دریای خزر قرار گرفته است.
    وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده در گمرک بیله سوار مغان بیان کرد: محدودیت های اعمال شده در این گمرک موجب نارضایتی تجار شده است که باید این محدودیت ها برطرف شود .
    رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: سالیان سال است که این محدودیت ها در گمرک بیله سوار وجود دارد و همواره هم مورد پیگیری قرار گرفته ولی هنوز برای برطرف شدن آنها نتیجه ای نگرفته ایم.
    پیرموذن گفت: بازرگانان برای صادر کردن کالا در گمرک با مشکل مواجه هستند و حتی امکان صادرات خرما و کشمش در این گمرک مقدور نیست بطوریکه این گمرک تبدیل به مبادی واردات کالا از جمهوری آذربایجان به ایران شده است .
    بهروز پور سلیمان نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل هم در این جلسه گفت: رکود در گمرک بیله سوار حاکم است و نیاز است مشکلات موجود در این گمرک برطرف شود .
    وی اضافه کرد: تخصصی شدن گمرک ،اعمال تخفیف های لازم و صادرات کالاهای مدنظر تجار جزو خواسته های بازرگانان است که باید در این موارد پیگیری های لازم صورت گیرد.
    وی طرح راه اندازی منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل ،تکمیل راه آهن اردبیل و اتصال خط آهن از بیله سوار جمهوری آذربایجان به بیله سوار ایران را یادآور شد و افزود: در بحث راه آهن اردبیل فرصت سوزی شده است بطوریکه می توان برای توسعه تجارت خط ریلی بیله سوار آذربایجان بطول 15 کیلومتر را به بیله سوار اردبیل وصل کرد .
    نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با انتقاد از نامشخص بودن درآمد تزرانزیتی استان افزود: درآمد ترانزیتی هر استان باید در همان استان هزینه شده و معلوم شود که درآمد ترانزیتی استان ما درکجا هزینه می شود .
    پورسلیمان اجرای طرح بسته حمایتی دولت در حمایت از بخش خصوصی را ستود و گفت: این طرح بخش خصوصی را که چندین سال از آن محروم بود خوشحال کرده است .
    در این جلسه مسئولان بانک ها ،نمایندگان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی استان اردبیل عملکرد خود را در باره تسهیلات رونق تولید ارائه کردند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو