عصر بازار

بیمه ایران معین به دنبال حضور در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای

عصر اعتبار- با توجه سیاست‌ها و راهبردهای شرکت و با حضور رییس هیات مدیره و مدیران شرکت بیمه ایران معین در کشور عراق مذاکرات اولیه برای تاسیس شعبه در کشور عراق انجام شد.

بیمه ایران معین به دنبال حضور در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آقای حسن اسلامی‌پناه رییس هیات مدیره، آقای عباس حقیقی مدیر امور مالی و آقای حسین پایندانی مدیر  امور شعب، نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه ایران معین به منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای ارائه خدمات بیمه‌ای در کشور عراق به این کشور سفر کردند.

    آقای حسن اسلامی‌پناه در خصوص شروع فعالیت در کشور عراق گفت: تعاملات تجاری، ملی،مذهبی و سیاسی که با کشور عراق داریم ایجاب کرد که در این کشور شعبه بزنیم و این می‌تواند مقدمه حضور ما در این منطقه باشد.

    رییس هیات مدیره بیمه ایران معین در ادامه به شرکت‌های بیمه فعال در عراق اشاره کرد و افزود: بیشتر شرکت‌های بازرگانی فعال در عراق ترکیه‌ای و لبنانی هستند. ما با توجه به قرابت فرهنگی و مذهبی زیادی که با عراقی‌ها داریم می‌توانیم در این کشور موفق باشیم.

    آقای حسین پایندانی مدیر امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه ایران معین یکی دیگر از مدیران اعزامی به عراق با اشاره به اینکه تا پیش از این نگاه این شرکت توسعه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود گفت: در حال حاضر با عنایت به سیاست‌ها و راهبردها و ظرفیت‌های ایجاد شده در شرکت مقرر شده است که زمینه حضورمان را براساس تحقیق و مطالعه ظرفیتهای اقتصادی و بیمه‌ای کشورهایی که امکان برقراری تعامل اقتصادی با آنها وجود دارد، در دستور کار شرکت قرار دهیم.

    کشور عراق به دلیل اشتراکات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی به عنوان اولین کشور برای اجرای این طرح انتخاب شد. و پس از آن نیز به دنبال حضور در سایر کشورهای منطقه و ارائه  خدمات بیمه‌ای هستیم.

    مدیر امور شعب، نمایندگان و کارگزاران در ادامه به تشریح محور خدمات بیمه‌ایی که در عراق ارائه خواهد شد پرداخت و اظهار داشت: ما قصد داریم خدمات بیمه‌ای را با رویکرد بیمه‌های مسافرتی ارائه کنیم. بیمه‌های عمر، حوادث و درمان مسافرتی محور اصلی خدمات بیمه‌ای شرکت هستند اما در کنار اینها بازار بیمه‌های غیر زندگی مانند اتومبیل و مسئولیت هم ارائه خواهد شد. فروش بیمه‌های مسئولیت متصدیان حمل و نقل به دلیل ارتباطات حمل و نقل زمینی که بین این دو کشور وجود دارد می‌تواند بازار مناسبی برای ما باشد.

    براساس هماهنگی‌ها و مذاکرات به عمل آمده از سوی هیات اعزامی ایران معین و مسئولان عراقی مراحل ثبت شرکت در عراق و ارائه تضامین لازم در این کشور درحال پیگیری است که پس از طی این مراحل اقدامات لازم برای اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز صورت خواهد گرفت.

     

    شروع فعالیت بیمه‌ای در کشور عراق مستلزم اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی است؛ اخذ مجوز از بیمه مرکزی نیز در ابتدا نیازمند ثبت شرکت در عراق و گرفتن مجوز فعالیت در این کشور است. مذاکرات و اقدامات اولیه در این خصوص در عراق و شهر بصره انجام شده است و در آینده نزدیک مراحل ثبت شرکت بیمه ایران معین در عراق انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو