عصر بازار

۲ زن طعمه‌ای برای اخاذی‌های میلیونی سرهنگ قلابی

عصر اعتبار- مرد تبهکار برای اخاذی از مغازه‌داران و مسافرکش‌ها نقشه عجیبی داشت.

۲ زن طعمه‌ای برای اخاذی‌های میلیونی سرهنگ قلابی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از همشهری آنلاین، او با طعمه قرار دادن 2زن بر سر راه سوژه‌هایش، در نقش سرهنگ پلیس وارد عمل می‌شد و به بهانه ایجاد مزاحمت برای بانون، از آنها اخاذی می‌کرد.متهم که مردی 45ساله و مجرمی سابقه‌دار است از چند‌ماه پیش تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. نخستین شاکی او یک راننده مسافرکش بود که در تشریح ماجرا به مأموران گفت: در حال مسافرکشی بودم که در یکی از خیابان‌ها 2زن برایم دست تکان دادند.

    آنها سوار ماشین شدند و شروع به حرکت کردم اما در همین هنگام مردی که سوار بر یک موتور سیاه‌رنگ بود به ماشینم نزدیک شد و با معرفی خودش به‌عنوان مأمور خواست که توقف کنم. او یک کارت شناسایی نشانم داد و گفت که سرهنگ نیروی انتظامی است و مدارکم را خواست.

    سپس گفت که باید ماشینم توقیف شود و وقتی دلیلش را پرسیدم مدعی شد که برای 2زنی که سوار ماشینم شده بودند، مزاحمت ایجاد کرده‌ام. در همین هنگام آن 2زن نیز پیاده شدند و ادعا کردند که من قصد داشته‌ام آنها را فریب داده و مورد آزار و اذیت قرار دهم. شاکی ادامه داد: شوکه شده بودم و هر چقدر اصرار کردم که آنها دروغ می‌گویند، مرد موتورسوار باور نکرد. او تلفنی با فردی صحبت کرد و گفت: «‌سردار متهم را دستگیر کرده‌ام، چه دستوری می‌فرمایید؟»

    بعد هم به من گفت که باید ماشینم به پارکینگ منتقل شود و خودم به دادگاه معرفی شوم. در آن شرایط شروع به التماس کردم تا اینکه قبول کرد با گرفتن مبلغی چشم‌پوشی کند. او خواست 3میلیون تومان به حسابش واریز کنم و من هم این کار را انجام دادم.

    همدستان مأمور قلابی
    با این شکایت، تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی فردی که خود را سرهنگ پلیس معرفی کرده بود آغاز شد. هنوز ردی از این مرد به‌دست نیامده بود که شکایت‌ دیگری مطرح شد. این بار سرهنگ قلابی با همان شگرد از یک مغازه‌دار اخاذی کرده بود. مرد مغازه‌دار گفت:

    داخل مغازه‌ام بودم که 2زن وارد شدند. آنها شروع به حرف زدن کردند و در همین هنگام مردی میانسال وارد مغازه شد و با نشان دادن کارت، خود را سرهنگ معرفی کرد. او پرسید که با این دو زن چه کار دارم؟ و در همین هنگام آنها مدعی شدند که من قصد فریب و آزار و اذیت‌شان را داشته‌ام.

    پس از آن مرد میانسال به فردی که سردار صدایش می‌کرد زنگ زد و به من گفت که مغازه‌ام باید پلمب و بنری روی آن نصب شود که نشان می‌‌دهد من مشکل اخلاقی داشته‌ام. با شنیدن این حرف شوکه شدم و در نهایت با خواهش و التماس فراوان آن مرد قبول کرد که در ازای دریافت مبلغی میلیونی مغازه‌ام را تعطیل نکند.

    او حتی با آن 2 زن نیز صحبت کرد و آنها قبول کردند که شکایت نکنند. از آنجا که مغازه دومین شاکی مجهز به دوربین مداربسته بود، مأموران موفق شدند تصاویری از سرهنگ قلابی و آن دو زن به‌دست آورند. در ادامه مشخص شد زنان جوان همان کسانی هستند که در ماجرای اخاذی از راننده مسافرکش نیز حضور داشتند و در حقیقت همدستان سرهنگ قلابی هستند.

    مجرم سابقه‌دار
    ماموران با در اختیار داشتن تصویر متهم موفق شدند او را شناسایی کنند. وی مجرمی سابقه‌دار به نام حسین بود که پیش از این به جرم کلاهبرداری و لواط دستگیر شده و به زندان افتاده بود. در ادامه مخفیگاه وی حوالی میدان شهدا شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. در مخفیگاه متهم تعدادی کارت عابربانک پیدا شد که بررسی‌ها نشان می‌داد متعلق به افراد معتاد و کارتن‌خواب است.

    متهم اعتراف کرد که با پرداخت مبلغی اندک به این افراد توانسته به اسم آنها حساب باز کرده و کارت عابربانک بگیرد. مأموران با بررسی گردش مالی این حساب‌ها موفق به شناسایی 48نفر شدند که طعمه سرهنگ قلابی قرار گرفته بودند. عجیب اینکه بیشتر این افراد به تصور اینکه متهم واقعا مأمور پلیس بوده و ممکن است آبرویشان برود، جرأت نکرده بودند از او شکایت کنند. مرد کلاهبردار در جریان بازجویی‌ها همدستانش را که 2زن به نام‌های زهرا و صغری بودند شناسایی کردند.

    آنها پس از دستگیری اعتراف کردند که در خیابان با حسین آشنا شده و بعد از شنیدن نقشه‌اش تصمیم گرفته بودند با او همکاری کنند. آنها می‌گفتند که سرهنگ قلابی پس از هرسرقت به هرکدام از آنها 500هزار تومان دستمزد پرداخت می‌کرد و چون از او می‌ترسیدند جرأت نمی‌کردند اعتراض کنند.

    شاکیان بیایند
    به گفته سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بررسی گردش مالی حساب‌های در اختیار متهم نشان می‌دهد که او با این شگرد بیش از 400میلیون تومان کلاهبرداری کرده و از آنجا که احتمال می‌رود افراد بیشتری در دام او افتاده باشند، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌های 51055505و 51055408تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو