عصر بازار

پیام مدیرعامل محترم در هشتاد و دومین سالروز تاسیس بیمه ایران

عصر اعتبار- مدیر عامل بیمه ایران در هشتاد و دومین سالروز تاسیس بیمه ایران پیامی منتشر کرد.

پیام مدیرعامل محترم در هشتاد و دومین سالروز تاسیس بیمه ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» متن پیام بدین شرح است: در هشتاد و دومین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان یکی از مهمترین نهادها و نخستین نهاد بیمه‌ای کشور، قدردان اعتماد و حضور گسترده مردمانی هستیم که در سراسر این پهنه جغرافیایی، تاریخ پر از افتخار صنعت بیمه را مشحون از سعی و تلاش برای تولید، رونق اقتصادی، تجارت در گستره ایران و جهان و گسترش فرهنگ بیمه و بیمه‌گزاری در همه سطوح کرده‌اند. صنعت بیمه ایران به خود می‌بالد که مردمی تولیدگر، فعالانی از جنس کار و تلاش و مردمی فرهنگ‌ساز و فرهنگ‌دوست در عرصه بیمه را به عنوان پشتیبان از یکسو و حامی این مردم در همه سختی‌ها و خوشی‌ها از سوی دیگر در کنار خود دارد و به خود می‌بالد که خدمت‌گزار این مردم است.

    شرکت سهامی بیمه ایران که در پانزدهم آبان ماه سال1314 هجری شمسی به همت جمعی از دولتمردانی که دغدغه ایرانی بودن داشتند و از وابستگی کشور به بیمه‌های خارجی به تنگ آمده بودند، پای در عرصه کار و تلاش گذاشت و اکنون با حدود یک قرن تلاش به جایگاه رفیعی در عرصه صنعت بیمه در گستره ایران و جهان تبدیل شده است.

    این مسیر پر فراز و نشیب همواره مشحون از اراده و تلاش مردان و مدیران و کارکنانی بوده است که ارتقا این صنعت را وظیفه و رسالتی بردوش خود دانسته‌اند و خدمت به مردم به عنوان ولی‌نعمتان خود را سرلوحه کار قرار داده‌اند و بر گسترش هر چه بیشتر این چتر بر سر جمع بیشتری از مردم این سرزمین تاکید داشته‌اند.

    شرکت سهامی بیمه ایران در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که گسترش مشارکت‌های مردمی در عرصه بیمه و بیمه‌گزاری مورد تاکید بوده است، علاوه بر رونق این مشارکت، چتر حمایتی خود را بر بخش‌های گسترده‌ای از مردم گسترش داده است و با پرداخت خسارت بیمه در بسیاری از حوادث و رویدادهای ملی و منطقه‌ای، ایرانی و ملی بودن را به معنای واقعی، معنا کرده است. این حمایتها در حوادث جانکاه و دردآوری مانند سیل‌ها، زلزله‌های مناطق مختلف کشور و دو حادثه مهم حریق پلاسکو و پتروشیمی بوعلی در تهران نمونه‌های کوچکی از عزم و اراده ما برای حمایت بیشتر و تسری این چتر به بخش گسترده تری از اقشار مردم و سرمایه های ملی بوده است.

    قدر مسلم جهان فردا، جهان ضرورت مشارکت بیشتر برای کمک به مردم در آلام، دردها و رنج‌هایی است که خسارت‌هایی را هم به دوش آحاد مردم خواهد گذاشت و بیمه ایران در مسیر تعمیم فرهنگ پیشگیری و حمایت از اقشار آسیب دیده پیشگام و پیشقدم بوده است و خواهد بود.

    بیمه ایران در این مسیر خواهد کوشید تا سایه‌بانی از آرامش باشد بر سر همه خانه‌ها، واحدهای تولیدی و اقتصادی و دیگر مراکزی که در عواد سرمایه های ملی کشور محسوب می گردند.

    زیرا این ملت شریف شایسته آرامش در سایه های حمایت بیمه گری هستند که به نام کشور عزیزشان مزین گردیده است.

    در این مسیر و در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هم نامگذاری شده است، این شرکت مسئولیت مضاعفی را بر دوش خود احساس می‌کند و کمک به واحدهای تولیدی برای جبران خسارت‌ها و زیان‌ها را برای رونق تولید و اشتغال وظیفه اصلی خود می‌داند.

    رسالتی که در این مسیر برای خود تعریف کرده‌ایم را بار دیگر مرور خواهیم کرد تا یادمان باشد که این چتر به اندازه تمام مردم این سرزمین قابل گسترش است و باید بر سر مردمان جای جای این سرزمین گشوده شود.

    ما تلاش خواهیم کرد تا در گستره اقتصاد مقاومتی که مهمترین اصل اقتصادی موجود در شرایط کنونی کشور است، حمایت‌ها و سیاست‌های خود را اعمال نموده و توجه به کرامت انسانی بیمه‌گزاران و افراد تحت پوشش را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

    در این عرصه حمایت از سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های مختلف به‌ویژه سرمایه‌های خارجی را در اولویت قرار خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا  صنعت بیمه را در راستای تأمین این گونه سرمایه‌ها تقویت نموده و کشور را از منافع بالندگی و پویایی اقتصادی ناشی این سرمایه گذاری ها بهره مند سازیم.

    خدمت به اقشار مختلف و ارائه خدمات بیمه‌ای و حمایتی به مردم به‌ویژه در برنامه‌های گسترده‌ای مانند اربعین حسینی و ایام عزاداری‌ها در محرم و صفر که تاکنون از سوی این شرکت اولویت داشته و به‌ویژه در مسیر راهپیمایی اربعین ارائه شده است نیز همچون همیشه در برنامه های این شرکت قرار دارد.

    امروز بیمه ایران، فراتر از کارکرد‌های اقتصادی، دارای رسالت و در نتیجه کارکرد اجتماعی در رویدادها و رخدادهای گوناگون است و در این عرصه نقش این بیمه گر پیشتاز صنعت بیمه پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود و با این رویکرد حمایتی ملی بر فراگیری این نقش در عرصه‌های مختلف اجتماعی تاکید داریم.

    گسترش مناسبات در عرصه‌های بین‌المللی یکی از ضرورت‌های امروز صنعت بیمه در عرصه داخلی است و از این رو بیمه ایران برنامه‌ریزی برای حضور در عرصه جهانی و نقش‌آفرینی در این عرصه را در برنامه‌های خود قرار داده است. در این عرصه استفاده از دانش جهانی و انتقال دانش بیمه ای و نوآوری‌های جهانی به داخل و بومی‌سازی آن در حوزه صنعت بیمه اولویت اساسی دارد.

    بار دیگر با ابراز قدردانی از حضور ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف صنعت بیمه و اعلام حمایت این شرکت از همه فعالیت‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی، بر ضرورت گسترش چتر بیمه ای این نهاد ملی در تمام نقاط کشور تاکید می‌کنیم و این سایه‌بان آرامش را برای همه ایرانیان توصیه می‌کنیم.

    از همه همکاران پرتلاش و ساعی و شبکه فروش گسترده و صدیق بیمه ایران که اشتیاق به تلاش بیشتر و بهبود مستمر با حفظ سلامت در همه ابعاد فعالیت حرفه ای خود را سرلوحه مسیرشان قرار داده اند برای خدمت توأم با تکریم به مردم قدردانی نموده و مساعی بی‌‌شائبه این عزیزان را ارج می‌نهیم. 

        محسن پورکیانی

      رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی