عصر بازار

رئیس کل بیمه‌مرکزی اعلام کرد:

سرنوشت تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی

عصر اعتبار- بیمه زلزله یکی از ملحقات بیمه آتش‌سوزی است؛ در حالیکه متاسفانه در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد منازل مسکونی از این بیمه محروم هستند؛ بسیاری افراد این بیمه را خریداری نمی‌کنند.

سرنوشت تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص سرنوشت تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، گفت: بیمه زلزله یکی از ملحقات بیمه آتش سوزی است.با توجه به اینکه کشور ما یکی از 10 کشور حادثه خیز جهان است، متاسفانه درحال حاضر بیش از 80 درصد منازل مسکونی بیمه آتش سوزی ندارند و برخی از افراد هنگام خرید بیمه آتش سوزی نیز پوشش زلزله را نمی گیرند یا کامل نمی خرند.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: حادثه خیز بودن ایران، همواره مشکلات زیادی را بوجود آورده که اقدامات جدی را می طلبد چرا که این حوادث، بار مالی زیادی برای کشور به دنبال دارد که بیمه مرکزی در راستای نقش حمایتی خود، لایحه ای تحت عنوان صندوق بیمه حوادث طبیعی را از چندسال پیش تهیه و نهایتا با تصویب دولت به مجلس پیشنهاد کرد که این لایحه می تواند انقلابی در بیمه حوادث طبیعی ایجاد کند.

    وی تصریح کرد: این لایحه بااصلاحاتی در مجلس تصویب شد؛ اما به دلیل ایرادات وارده توسط شورای نگهبان هم اکنون در حال بررسی مشترک توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دولت است.

    به گفته همتی، 5 ایراد وارده به لایحه بیمه همگانی حوادث طبیعی به بیمه مرکزی و دولت منعکس و کمیسیون اقتصادی مجلس منتظر پاسخهای لازم و تایید دولت به خاطر اضافه شدن موادی که بار مالی برای دولت است و باید به تایید دولت برسد. پس از این بررسی ها مقرر شده است متن مد نظر دولت مجددا به مجلس ارسال شود.

    وی اظهار داشت: به نظر من مردم و مسولین به این نتیجه رسیده اند که بحث بلایای طبیعی و حوادث انسانی نیاز به توجه ویژه دارد و باید مانند انچه در ژاپن، ترکیه و امریکا انجام گرفت ساختار ویژه ای طراحی شود تا از سوخت ملی جلوگیری شود؛ ما نیازمند توسعه پایدار هستیم که لازمه آن تامین مالی در نتیجه حوادث و بلایای طبیعی به صورت جدی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو