عصر بازار

پرونده بازسازی مناطق زلزله زده روی میز بانکها

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک ملّی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور که برای سومین بار جهت بازدید از مناطق آسیب دیده کرمانشاه و رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده به این استان سفر کرده است، از تشکیل جلسه مشترک با بنیاد مسکن برای بازسازی این مناطق و استفاده از ظرفیت حداکثری بانک ها در این بخش خبر داد.

پرونده بازسازی مناطق زلزله زده روی میز بانکها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر حسین زاده در جریان این سفر یک روزه که معاون اول رئیس جمهور، دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور، چند تن از وزرا،  رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک های کشور و تنی چند از معاونین بانک مرکزی و مدیران ارشد بانکی نیز حضور دارند، ضمن بازدید از روستای شیرین آب قصرشیرین، خواستار اعلام نیازمندی های مردم منطقه از سوی فرماندار این بخش شد.

    وی همچنین در جلسه شورای هماهنگی بانکها در فرمانداری شهرستان قصرشیرین  ضمن ارایه گزارشی از اقدمات بانک ملی ایران برای امدادرسانی به مردم زلزله زده تاکید کرد: طی چندین دوره سفر به کرمانشاه جلساتی با مدیران عامل بانک های استان داشتیم و از روز نخست خودپردازهای سیار ارسالی از استان های همجوار مستقر شدند تا مردم با کمبود وجوه نقد مواجه نشوند.

    دکتر حسین زاده تصریح کرد: دغدغه نخست ما سلامتی همکارانمان در این مناطق بود که بعضا خود و خانه هایشان در زلزله آسیب دیدند. ضمن اینکه راه اندازی مجدد شعب بانکی بسیار اهمیت داشت که خوشبختانه خدمت رسانی در شعب بانکها مجددا برقرار شد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: گام بعدی تشکیل جلسات هماهنگی با مدیران عامل بانک های مختلف ، بنیاد مسکن ومسئولین استانى در کرمانشاه بود.

    وی ادامه داد: با توجه به تاکید جناب آقاى دکتر کرباسیان و بانک مرکزی بر روان سازی پرداخت تسهیلات به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور ، مقرر شد مدارک موجود در پرونده واحدهای  شناسایی شده از سوی بنیاد مسکن، در پرداخت تسهیلات نیز ملاک قرار گیرند تا مردم این مناطق برای تکمیل مدارک خود دچار مشکل نشوند.

    دکتر حسین زاده همچنین تاکید کرد: قرار است در جلسه آتی با مدیرعامل  بنیاد مسکن در تهران، درباره نحوه تخصیص منابع بانکها برای بازسازی منطقه نیز مذاکراتی صورت گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: از روزهای ابتدای وقوع این زلزله، بانکها علاوه بر کمک های مختلف خود، آشپزخانه های صحرایی را نیز احداث کرده اند که 10 هزار غذای گرم در هر وعده با همیاری دهیاران به روستاها توزیع می شود.

    در ادامه این جلسه، دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان، به خانواده های داغدیده تسلیت گفت و برای مصدومین آرزوی سلامتی کرد.

    وی همچنین ضمن اشاره به تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای زلزله‌زدگان اعم از وام مسکن و قرض الحسنه و فرصت دوساله و امهال وام هاى قبلى ، برای همراهی مردم این مناطق به فرماندار قصر شیرین قول مساعد دادند.

    در انتها رییس کل بانک مرکزی از تشکیل کمیته ای متشکل از دکتر حیدری، دکتر حسین زاده و دکتر پرویزیان برای پیگیری امور زلزله زدگان خبر داد.

    اکبری فرماندار شهرستان قصرشیرین هم ضمن برشمردن مشکلات زلزله‌زدگان، هتلداران و فعالان بازرچه پرویزخان در بخش تاسیسات زیربنایی، خواستار حل سریعتر این مشکلات شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو