عصر بازار

معاون سازمان تامین اجتماعی:

تفویض اختیار به استان‌ها در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است

عصر اعتبار- دومین نشست شورای هماهنگی استان فارس با حضور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در شیراز برگزار شد.

تفویض اختیار به استان‌ها در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی درخشان در این جلسه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مشترک و ارتباط سیستماتیک با مجامع تأثیرگذار بر سازمان تامین اجتماعی یکی از وظایف اصلی شورای هماهنگی استان ها و استفاده از پیشنهادهای سازنده استانها در پیشبرد اهداف سازمان، از دیگر مزایای تشکیل شورای هماهنگی است.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح تفویض اختیار به مدیران استانی طرح بزرگی است که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و گام های اولیه برداشته می شود.

    وی با بیان اینکه امور اجرایی باید در استان‌ها انجام شود، گفت: تمرکز ستاد باید بر نظارت و برنامه‌ریزی‌های کلان باشد و با انجام تفویض اختیار امور اجرایی به استان‌ها، بحث نظارتی استان تقویت می‌شود.

    مدیر درمان تامین اجتماعی فارس نیز در این جلسه ضمن اشاره به هماهنگی مناسب بین اعضای شورای هماهنگی استان فارس گفت: رفع کمبود فضای درمانی به عنوان یکی از نیازهای استان در دستور کار است.

    دکتر اکبر امیری گفت: 30 درصد از تخت‌های بستری درمان فارس به بیمه شدگان استان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت کمبود فضا، ساختمان بیمه و درمان در چندین شهرستان این استان، در یک محل قرار دارد. مراکز درمانی تامین اجتماعی استان فارس به بیماران استان‌های دیگر نیز خدمت رسانی می‌کند.

    وی افزود: استان فارس ظرفیت بسیار بالایی جهت توریسم درمانی و گردشگری دارد و از این طریق می‌توان بحث درمان را به سمت درآمدزایی بیشتر پیش برد.

    همچنین در سفر دکتر درخشان به استان فارس، بخش‌های جدید زنان و زایمان و پست آنژیوگرافی بیمارستان تامین اجتماعی شهید دکتر بهشتی شیراز افتتاح و از نرم افزارهای مدیریت بستری و بانک خون رونمایی شد.

    دکتر مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، در آیین افتتاح بخش‌های جدید زنان و زایمان و آنژیوگرافی (پرتو نگاری از رگ‌های خونی) و اندسکوپی (درون بینی) بیمارستان شهید بهشتی شیراز افزود: یکی از بزرگترین معضلات امروز در بحث بانک خون در همه جای دنیا این است که در پاره ای موارد خونی که به بیمار تزریق می شود مشکلاتی را برای وی ایجاد می کند که با کمک این نرم افزار که توسط حوزه درمان تامین اجتماعی شیراز طراحی شده امکان اشتباه به صفر می رسد.

    وی، نرم افزار بانک خون را یک نرم افزار منحصر به فرد در کشور دانست و گفت: با استفاده از این نرم افزار تمام فرایندهای کاغذی از جمله درخواست پزشک، آزمایشگاه و بانک خون حذف می‌شود و همه موارد در این نرم افزار ثبت می‌شود و از قابلیت تهیه گزارش از روند کار نیز برخوردار است.

    درخشان افزود: این نرم افزار پس از اینکه در استان فارس به طور کامل عملیاتی شد، قابلیت استفاده در کل کشور را دارد.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، ضمن تاکید بر لزوم توسعه فناوری اطلاعات (IT) در مجموعه این سازمان با توجه به وسعت کار و خدمات رسانی گسترده آن گفت: خدمات تامین اجتماعی باید در قالب نزم افزاری ارایه شود تا مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری، در حوزه بیمه‌ای و درمان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

    درخشان اضافه کرد: ظرف سال‌های اخیر تلاش زیادی شده که به توسعه آی تی در این سازمان پرداخته شود و در چهار سال گذشته بحث نهضت فناوری اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی مطرح شد.

    وی گفت: بیمارستان جدید تامین اجتماعی شیراز از نظر ظرفیت دارای٤۰۰ تخت است و مراحل نهایی قرارداد اجرا توسط یک شرکت خارجی را سپری می‌کند.

    درخشان افزود: بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید بهشتی، به لحاظ امکانات وضعیت بسیار خوبی برای آن پیش بینی شده و از نظر کیفیت هم نخستین بیمارستان نسل جدید (هوشمند) در کشور خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو