عصر بازار

فرانسه ۱۵۰ تا ۲۰۰ "صرافی مخفی" داعش را شناسایی کرد

عصر اعتبار- سازمان مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم در وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ۱۵۰ تا ۲۰۰ صراف مخفی که حمایت مالی از داعش را در لبنان و ترکیه بر عهده داشتند مشخص کرده است.

فرانسه ۱۵۰ تا ۲۰۰ "صرافی مخفی" داعش را شناسایی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برونو دال مدیر این سازمان در ارائه گزارش خود با محوریت "خطرات پولشویی‌ها و حمایت مالی از تروریسم" در سال 2016 به خبرنگاران گفت: ما در راستای مشخص کردن 150 تا 200 تن از حامیان مالی نیروهای داعش که اساسا در لبنان و ترکیه حضور دارند، تلاش کردیم.

    وی افزود: آن صراف‌های پنهانی داعش که به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند اموالی را دریافت می‌کنند تا به داعش قدرتی را برای ادامه فعالیتش بدهند.

    برونو دال ادامه داد، سازمان در تعیین حامیان مالی جدید داعش که بر حمایت مالی خارجی حساب باز کرده تمرکز کرده است.

    وی افزود: یک حساب باز کردن استراتژیک واقعی همزمان با پراکنده شدن داعش مطرح است که در زمینه تعیین اماکن حامیان مالی جدید داعش است تا شناسایی اماکن استقرار داعشی‌ها در آینده را هم برای ما راحت‌تر سازد.

    همزمان با خروج داعش از عراق و سوریه این گروه از منابع مالی اولیه خود نظیر غنایم جنگی و باج‌خواهی از ساکنان محروم شده و به دنبال منابع مالی خارجی است.

    به گفته این مقام فرانسوی، این سازمان همچنین نظارت بیشتری بر شیوه حمایتی قدیمی‌تر از داعش نظیر سازمان‌های انسان‌دوستانه و فرهنگی دارد تا مانع از استفاده از این ارگان‌ها برای تامین مالی آن شود.

    وی افزود: تلاش ما اساسا در نظارت بر شاخص‌های معتبر و ضعیف افراط‌گرایی و شیوه‌های مالی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی