عصر بازار

در حاشیه جلسه هیئت دولت

فرزین: مقررات جدید تاسیس صرافی‌ها به زودی اعلام می‌شود

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی ایران گفت: به زودی مقررات جدید تاسیس صرافی‌ها اعلام می‌شود.

فرزین: مقررات جدید تاسیس صرافی‌ها به زودی اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای سال 1402 اعلام کردیم هدف‌گذاری بانک مرکزی برای رشد نقدینگی 25 درصد است. در حال حاضر نقدینگی را از 42 به 26.4 درصد کاهش داده‌ایم، البته هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم فشار بر نقدینگی بیشتر می‌شود اما تلاش ما کاهش این نرخ به 25 درصد است.

    وی، نارضایتی بانک مرکزی از عملکرد صرافی‌ها را اصلی‌ترین دلیل منحل شدن کانون صرافان ایران اعلام کرد و گفت: علاوه بر این کار مجوز بسیاری از صرافی‌هایی که تابع قوانین و مقررات بانک مرکزی نبودند، لغو شد. به صورت مرتب بر عملکرد صرافی‌ها نظارت داریم و به آنها سخت گرفته‌ایم. اخیرا مقررات جدیدی را به شورای پول و اعتبار برده‌ایم تا برای نظارت مناسب‌تر بر شبکه صرافی‌های کشور شرایط صدور مجوز فعالیت آنها دستخوش تغییرات اساسی شود. به زودی مقررات جدید تاسیس صرافی‌ها را اعلام می‌کنیم.

    رییس‌کل بانک مرکزی با اشاره به قصد این بانک برای افزایش اختیاراتش، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه (29 آبان 1402) قانون اصلاح شده را به مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد و مجلس نیز به زودی آن را به دولت ابلاغ خواهد کرد. قانون جدید تلاش کرده است در حوزه فیصله بانک‌ها، تعداد بیشتری را به بانک مرکزی بدهد که گام خوبی در جهت افزایش اقتدار و استقبال بانک مرکزی است. این مسئله موجب بهتر شدن سیاست‌های پولی، نظارت بر بانک‌ها و موثرتر شدن سیاست‌های کنترل تورم می‌شود.

    فرزین با اشاره به استنکاف بانک‌های دولتی از پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری گفت: آمار دقیقی نداریم اما هر ماه آمار میزان پرداخت هر دو وام را چک می‌کنم. تکلیف بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت این دو وام «سالانه» است و نظام بانکی فرصت دارد تا در پایان سال به اهداف تعیین شده برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو