عصر بازار

مقام مسئول کارگری تاکید کرد:

بازنشستگی حق قانونی کارگران

عصر اعتبار- یک مقام مسئول کارگری معتقد است کارگران سربار سازمانی که ۹۸ درصد سهامش را در اختیار دارند، نیستند.

بازنشستگی حق قانونی کارگران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اصلانی با بیان اینکه کارگران سهامدار تامین اجتماعی هستند نه سربار آن، گفت: کسانی که بازنشستگی پیش از موعد و بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را به باد انتقاد گرفته و کارگران را سربار تامین اجتماعی می‌دانند، باید بدانند که کارگران سهامدار سازمان تامین اجتماعی هستند و اگر امروز انگ سربار بودن به آنها خورده می‌شود، به دلیل سوء مدیریت سازمان و برداشت‌های متعدد از منابع صندوق تامین اجتماعی و عدم بازگرداندن آن است.

    وی ادامه داد: بدهی بالای دولت به تامین اجتماعی و وجود مهمانان ناخوانده بر سفره تامین اجتماعی موجب شده تا امروز بیشتر کارگران نتوانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

    به گفته عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار پرداختی‌های ماهانه تامین اجتماعی به 7300 میلیارد تومان رسیده و بازنشستگان نباید تاوان سوء مدیریت‌های گذشته تامین اجتماعی را بدهند.

    اصلانی با تاکید بر اینکه کارگران و کارفرمایان سهامدار 98 درصد سهام تامین اجتماعی هستند، افزود: کارگری که 25 سال به صندوق تامین اجتماعی حق بیمه واریز کرده، حق قانونی اوست که از آن در دوران بازنشستگی استفاده کند. نمی‌توانیم به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها در تامین یا بدهی سنگین دولت به سازمان، بازنشستگی پیش از موعد یا بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور را زیر سوال ببریم و آن را مشکل تامین اجتماعی بخوانیم.

    رییس کانون شورای اسلامی کار البرز گفت: انتظار ما از مسئولان تامین اجتماعی این است که واقعیات را بگویند و هزینه‌های تراشیده شده، مهمانان ناخوانده سفره تامین اجتماعی و بدهی پرداخت نشده دولت به سازمان را به سادگی نادیده نگیرند.

    وی در پایان گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان تامین اجتماعی تا سال 1404 حدود 119 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت و اگر امروز که در سال 1396 هستیم سازمان نتواند پاسخگوی مطالبات کارگران و سهامداران خود باشد در سال 1404 با بحران جدی‌تری روبه رو خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی