عصر بازار

مرتضوی حاشیه جلسه دولت مطرح کرد

امیدواری به تشکیل جلسات شورایعالی کار برای تعیین حداقل حقوق کارگران

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل حقوق کارگران از هفته آینده تشکیل شود.

امیدواری به تشکیل جلسات شورایعالی کار برای تعیین حداقل حقوق کارگران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه نهم اسفند 1402 در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حقوق و دستمزد کارگران اظهار کرد: بحث حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است. این شورا سه‌جانبه‌گراست و متشکل از 3 نماینده کارگران، 3 نماینده کارفرمایان و 3 نماینده دولت و وزیر تعاون به عنوان مدیر جلسه است.

    وی اضافه کرد: باید از هفته آینده آرام آرام جلسات شورای عالی کار را برگزار کنیم. البته جلسات کارشناسی آن همکاران ما در حوزه معاونت روابط کار برگزار و شاخص‌ها را بررسی می‌کنند. امیدواریم بتوانیم تصمیمی که حق و عدل است را بگیریم.

    مرتضوی همچنین یادآور شد: اساس هم بر سه‌جانبه‌گرایی است تا هر سه طرف (کارگر، کارفرما و دولت) راضی باشند. بعضا فکر می‌کنند که حداقل حقوق و دستمزد را دولت یا وزیر کار مشخص می‌کند در حالی که نه دولت نه وزارت کار حداقل را مشخص نمی‌کنند بلکه این شورای عالی کار است که این کار را انجام می‌دهد. البته شخصیت‌های حقوقی هم در این جلسه حضور دارند امیدواریم بتوانیم با شاخص‌هایی که به دست می‌آید تصمیم معقول و منطقی در این بخش بگیریم.

    وزیر کار درباره طرح کالابرگ الکترونیک هم بیان کرد: مردم عزیز ما از طرح کالابرگ الکترونیکی به احسن وجه استقبال کردند. با توجه به اینکه مدت قابل توجهی هم به پایان مرحله اول باقی مانده، آخرین گزارشی که دیشب از سامانه دربافت کردیم نزدیک به 15 میلیون خانوار تا الان از این طرح استفاده کرده‌اند.

    وی افزود: اگر بخواهیم ضریب 3.3 به خانوارها بدهیم حدود 46 میلیون و 500 هزار نفر از 60 میلیون نفر از این طرح استفاده کرده‌اند. پیش‌بینی این است که مابقی مردم هم استقبال خواهند کرد. این طرح سه ماهه است و در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

    مرتضوی با بیان این‌که «ماه اول طرح کالابرگ الکترونیک تا 17 اسفند است»، گفت: هر کسی که کالابرگ خود را نگرفته است به هر کدام از این 210 هزار فروشگاهی که در سراسر کشور تعیین شده مراجعه کند می‌تواند خریداری کند. البته اشخاصی که بالاتر از دهک 7 هستند مشمول نیستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو