عصر بازار

اختصاص ۲۵۰۰میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد

عصر اعتبار- پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد در نظر گرفته شده است نماینده مردم زرند در مجلس گفت: راهکارهایی در جلسه اخیر نمایندگان با وزیر کار از سوی ربیعی ارائه و مقرر شد این پیشنهادات را در لایحه بودجه ۹۷ ارائه دهیم که در صورت رای آوردن، برای همیشه مشکل حقوق بازنشستگان فولاد حل شود.

اختصاص ۲۵۰۰میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسین امیری خام‌کانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دو فوریتی تأمین مالی پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد، اظهار داشت: این طرح دو فوریتی برای حل مشکلات حقوق بازنشستگان فولاد تهیه شده است.

    وی افزود: این طرح که با هماهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیسیون های مربوطه مجلس از جمله برنامه و بودجه تهیه شده است، برای باقی مانده مشکل حقوق سال جاری بازنشستگان فولاد تهیه و در این زمینه تصمیم گرفته شده است.

    نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، تصریح کرد: با توجه به اینکه عدد پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال جاری کفاف حقوق بازنشستگان را نداد و دوباره چند ماه است که پرداخت حقوق آنها دچار مشکل شده است، این طرح تهیه شد چرا که چانه‌زنی‌هایی هم با دولت و سازمان مدیریت و ریاست جمهوری داشتیم و نامه‌هایی در این راستا نوشتیم که به جایی نرسید و از ریاست مجلس هم درخواست کردیم که طی جلسه‌ای راهکاری برای حل مشکل مذکور تدوین شود که وی به کمیسیون برنامه و بودجه دستور دارد تا این مشکل را هرچه سریعتر برطرف کند.

    وی بر همین اساس اضافه کرد: نهایتا مجبور شدیم همزمان پیگیر تهیه یک طرح قانونی دوفوریتی شویم که متنی به کمک مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد تهیه کردیم و پس از جمع‌آوری امضا در زمان ارائه طرح به هیات رئیسه با تغییر روش ارائه طرح‌ها و سیستمی شدن آنها در سامانه قانون‌گذاری مجلس مواجه شدیم.

    امیری خامکانی در ادامه خاطرنشان کرد: از طرفی هم رئیس مجلس درخواست داشت که متن این طرح اصلاح شود لذا در جلسه‌ای که دوشنبه شب گذشته در دفتر وزیر کار داشتیم جمعی از نمایندگان استان‌های درگیر با مشکل صندوق فولاد متن دیگری با مشورت وزیر و دولت و کمیسیون‌های مربوطه تهیه و آ‌ماده شد. لذا این طرح با هماهنگی دولت بوده و امیدواریم مجلس نیز با هماهنگی و موافقت با این طرح مشکل حقوق چند ماهه باقیمانده سال جاری بازنشستگان فولاد را حل کنند.

    این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خانم سعیدی نماینده مردم مبارکه این طرح را به عنوان نخستین طرح در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در سامانه قانون‌گذاری ثبت و جمع‌آوری امضا کرد؛ لذا بر اساس این تلاش ها امیدواریم که با این طرح دو فوریتی 4-3 ماه باقی مانده حقوق بازنشستگان فولاد حل شود.

    «برای سال 97 هم در ردیفی، 2500 میلیارد تومان برای این موضوع پیش‌بینی شده که این مبلغ کفاف این موضوع را ندارد و قرار است با اصلاحات و افزایش جزیی، تمام حقوق سال 97 آنها پوشش داده شود.»

    امیری همچنین یادآور شد: ولی این روش‌ها مُسکن و موردی است که هر سال در قانون بودجه فکری کنیم که حقوق بیش از 85 هزار نفر که سرپرست خانوار هم هستند را تامین کرد. لذا باید فکری اساسی در این زمینه صورت گیرد و یکبار برای همیشه پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد حل شود. راهکارهایی هم در جلسه اخیر نمایندگان با وزیر کار از سوی آقای ربیعی ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادات را در لایحه بودجه سال 97 ارائه دهیم که اگر رای بیاورد من فکر می‌کنم برای همیشه مشکل حقوق بازنشستگان فولاد حل شود.

    وی ادامه داد: از آنجایی که این طرح با هماهنگی دولت و مشورت صورت گرفته است امیدواریم دیگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و اگر هم کسی به عنوان نماینده دولت قرار است در صحن علنی از ا ین طرح دفاع کند در راستای حمایت باشد که مجلس هم به آن رای دهد؛ چرا که سال‌های متمادی کارمندان فولاد مبارکه با کار سخت و زیان‌آور در معادن و کوره‌های ذوب مشغول بودند، امروز با مشکل پرداخت حقوق مواجه هستند که باید مجلس و دولت این موضوع را حل کند.

    امیری در پاسخ به این سوال که در صورت تصویب طرح دوفوریتی مذکور برای حل مشکلات مالی بازنشستگان چه زمانی اجرایی و باقیمانده حقوق آنها پرداخت خواهد شد، گفت: البته اینها حقوق آبان ماه آنها پرداخت شده و حقوق آذر هم به یک روش دیگر وزارت کار در حال آماده کردن است و سه ماه پایانی به همراه یک عیدی که در مجموع چهار ماه می‌شود را با این طرح دوفوریتی با توجه به دوفوریت بودن آ‌ن هر چه سریعتر باید به دولت ابلاغ شود و عملا روی روال بیفتد تا هرچه سریعتر حقوق آنها پرداخت شود و با تصویب این طرح دیگر نباید تاخیری در پرداخت حقوقی ‌آنها وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی