عصر بازار

مصاحبه آقای ضرابی با رسانه ها به مناسبت روز بیمه

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه کارآفرین در روز بیمه امسال با پاسخ به سوالات خبرنگاران حضور پر رنگ تری در رسانه ها پیدا کرد.

مصاحبه آقای ضرابی با رسانه ها به مناسبت روز بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، به مناسبت 13 آذر ماه روز بیمه، عبدالمحمود ضرابی مدیرعامل بیمه کارآفرین در رسانه های گروهی در مورد ریسک، تکیه به نیروهای جوان و چگونگی رفع مشکلات فراراه صنعت بیمه به اظهار نظر پرداخت.

    وی در مصاحبه با ویژه نامه "راز پول" حول رابطه ریسک و نقش سهام‏داران در تکلیف برخی از ریسک‏ ها به شرکت ‏های بیمه گفت:« علاوه بر ریسک‏ هایی که در گذشته در بین دست اندرکاران صنعت بیمه گذشته شناخته شده بود، ریسک ‏های متعدد جدیدی متولد شده و رشد پیدا کرده که مولود توسعه کسب و کار و توسعه در دوران معاصر است.»

    ضرابی در مورد نحوه رویارویی با ریسک‏های جدید افزود: « هر چند ریسک‏ های جدید گاه پر خطر است، اما باید شجاعت نشان داد، با حرکت در طوفان، با عقل کامل، به شناخت و توجه به ریسک‏های جدید مبادرت ورزیم. در چنین شرایطی مسلما مشکلاتی ایجاد می‏شود اما کارشناسان صنعت بیمه به این نوع ریسک‏ها هم اشراف دارند و می‏توانند با آنها روبرو شوند. در برخی موارد شاهدیم که برخی ریسک ‏ها بعضا از سوی سهام‏داران به بیمه‏ گران تکلیف می‏شود و در سال‏های اخیر به کرّات شاهد این گونه موارد بوده‏ ایم. در صنعت داریم از این موارد فراوان یافت می‏شود که در این شرایط بیمه‏ گر چاره‏ ای جز پیروی از نظر سهام‏دار عمده ندارد.

    مدیرعامل بیمه کارآفرین در زمینه راهکارهای کنترل ریسک در حوزه بیمه های عمر اضافه کرد: « بیمه‏ های عمر نقدینگی مطلوبی دارد اما تعهدات آتی برای شرکت‏ های بیمه در پی دارد. بیمه کارآفرین به عنوان شرکت پیشرو در عرصه فروش بیمه های عمر، از سایر شرکت‏های بیمه دعوت کرده است تا در این زمینه به راهکارهای مشترک دست یابند.»

    عبدالمحمود ضرابی همچنین در مصاحبه با روزنامه دنیای اقتصاد به اهمیت حق بیمه در سبد هزینه‏ ها اشاره کرد و گفت: «توسعه فرهنگ بیمه در ابعاد مختلف سبب اطمینان و آرامش و در نتیجه تسهیل و تسریع در امر سرمایه گذاری می‏شود. کارشناسان معتقدند که حق بیمه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه ‏گذاری است که در زمان بروز خطر بازدهی خود را نشان می‏دهد. مردم باید از مزایای این نوع سرمایه‏ گذاری آگاه شوند. این مستلزم فعالیت های فرهنگی است و باید در جهت درک ظرفیت ‏های فرهنگی و باورها هم تلاش کرد.»

    وی در مورد سهم بیمه‏ های عمر در کشور و اهمیت افزایش آن متذکر شد: « برای توسعه بیمه‏ های عمر باید چند قدم برداریم. اولین قدم این است که کلیه امور فنی و پشتیبانی بیمه‏ های عمر را در یک مدیریت مستقل متمرکز کنیم. دیگر این که شرکت‏ های تخصصی بیمه عمر را به عنوان زیر مجموعه شرکت‏ های بیمه تاسیس کنیم. قدم سوم این است که روش‏ های جدید بازاریابی بیمه عمر را در دستور کار خود قرار دهیم. دست آخر هم این که ترویج و تبلیغ بیمه‏ های عمر با رعایت موازین تخصصی و فنی صورت گیرد.

    لازم به توضیح است که در پی تصویب قانون بیمه‏ گری در جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 که روز بیمه نیز به آن دلیل نامیده شده است، راه برای فعالیت بخش خصوصی هموار گردید. بیمه کارآفرین اولین شرکت بیمه خصوصی کشور است که پس از تصویب قانون بیمه‏ گری تأسیس شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی