عصر بازار

سایه ترس بر بازار؛

عقب نشینی ۶۸۷ واحدی شاخص کل بورس

عصر اعتبار- امروز بورس تحت تاثیر هیجانات منفی سهامداران سرخ پوش بود، قوانین داخلی جدید در مورد شفافیت و ریسک های سیستماتیک بیرونی نظیر خروج آمریکا از برجام از جمله عوامل منفی ساز بازار امروز بودند.

عقب نشینی ۶۸۷ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، در شروع بازار اکثر گروه ها بخصوص گروه پیشرو پالایشگاهی و روانکارها، شروعی منفی و همراه فشار فروش را تجربه کردند. در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر جو منفی هیجانی کل بازار بخصوص معاملات منفی نمادهای فولاد، وغدیر، شپنا، خودرو، پارسان و فارس با افت حدود 687 واحدی به ارتفاع  97,211رسید که در این بین معدود نمادهای فملی و همراه ناجی شاخص شدند و بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.
    امروز سهامداران در واکنش به دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار غالبا در نقش فروشنده ظاهر شدند، مطابق دستور العمل مذکور شرکت هایی که هر یک از شرایط پذیرش در بورس را از دست بدهند ، تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد فرصت برای برگشت به شرایط را دارند وگرنه بورس میتواند فعالیت آن ها را برای 3 ماه به تعلیق در بیاورد و در صورت موافقت هیئت پذیرش این تعلیق به مدت 3 ماه دیگر ادامه پیدا می کند.
    به دنبال انتشار این خبر، روز جاری اکثر گروه های بازار سرخ پوش بودند، فلزیها، پالایشها، خودروییها، شیمیایی‌ها همگی با افت قیتی رو به رو شدند که البته در میانه بازار قدری از هیجانات منفی کاسته شد.
    به این ترتیب نمادهای گروه شیمیایی اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را پشت سر گذاشتند به جز نمادهای مارون، شکلر و شاملا که متعادل و مثبت معامله شدند.
    گروه فلزی نیز درپی کاهش فشار فروش ها، با معاملاتی متعادل تر سپری شدند که در این میان نمادهای فملی، فباهنر، فزرین، فرآو، فسرب،ارفع، کیمیا و فروس(صف خرید) از تقاضای بالاتری از هم گروهی ها و در نتیجه نوسانات مثبتی تری برخوردار بودند.
    گروه استخراج کانه های فلزی نیز با فشار فروش مواجه بودند و در پایان بازار کبافق در حاشیه صفر مثبت تنها سبزپوش گروه بود.
    خودروییها نیز سراسر قرمز پوش بودند در ابتدای بازار خساپا به زیر 100 تومان نزول کرد و خودرو صف فروش شد اما نهایتا این گروه نیز قدری از حجم فروش خود کاست و متعادل‌تر شدند.
    امروز نماد فاسمین پس از اعلام تعدیل مثبت 40 درصدی و  و اعلام پیش بینی سود سال 96 و توضیحات تکمیلی با رشد حدود 6.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    همینطور نماد شسپا پس از اعلام تعدیل مثبت 64 درصدی و  و اعلام پیش بینی سود سال 96 و توضیحات تکمیلی با رشد حدود 7 درصدی بازگشایی شد.
    نمادهای وسینا و ونوین نیز پس از ماه ها توقف شفاف سازی کردند و به ترتیب با رشد حدود 5 درصدی و متعادل به گردونه دادوستدها بازگشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی