عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

چالش اساسی فعالان اقتصادی تامین مالی بانک هاست

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:چالش اساسی فعالان اقتصادی که بیشترین فراوانی مراجعان را به خود اختصاص داده، در حقیقت مشکلات مربوط به تامین مالی بانکی است.

چالش اساسی فعالان اقتصادی تامین مالی بانک هاست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی درکرمان افزود: امروز تنها راه کمک به فعالان اقتصادی کشور کاهش نرخ تامین مالی است و این درحالی است که نرخ تامین مالی در کشور ما از میانگین منطقه بیشتر است.
    وی با اشاره به اینکه بخش عمده دارایی بانک ها غیر تسهیلاتی می باشد و این امر چالش های اساسی را برای فعالان عرصه اقتصادی رقم زده اظهار داشت : البته راهکارهای رفع آن اندیشیده شده است.
    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از موضوعات بانکی، مشکلات درونی بانک ها است که برای رفع این مشکلات مباحث ارتقاء و توانمندسازی بانک ها را پشنهاد داده ایم.
    پورابراهیمی رفع مشکلات بانک ها را ضروری برشمرد و گفت:استمرار این روند بانکی ما را با مشکل مواجه خواهد کرد و باید در این زمینه اصلاحاتی انجام شود.
    وی افزود: در حوزه نظام بانکی دو اقدام بهبود شرایط نظام بانکی و افزایش سرمایه بانک ها را در دست اجرا داریم و اولین حرکت برای حل این مشکل تبدیل دارایی های بانک ها است.
    وی با بیان اینکه امروز خلاء های اساسی در قوانین پولی و بانکی و قوانین بانکداری داریم، عنوان کرد: به دلیل اشکالات اساسی در دو قانون از دو سال و نیم قبل برای اصلاح این قوانین اقدام کرده ایم و بعد از مدت ها دولت در ابتدای امسال راضی شد دو لایحه اصلاحیه این قوانین را به مجلس ارائه دهد.
    این نماینده مجلس تصریح کرد: خوشبختانه در کمیته پولی و بانکی مجلس 70 درصد از موضوعات اساسی این دو قانون جمع بندی شده است.
    وی گفت: در نیمه اول سال 97 برای اولین بار در تاریخ اقتصاد کشور دو قانون اقتصادی به روز شده خواهیم داشت.
    *حجم نقدینگی کشور ما کاغذی است
    پورابراهیمی حجم نقدینگی اقتصاد کشور را 1400 هزار میلیار تومان عنوان کرد و گفت : دلیل اینکه اثر تورمی نمی گذارد این است که تمام آن کتابی و کاغذی است و نقدینگی واقعی وجود ندارد.
    وی با بیان اینکه برگزاری مستمر جلسات شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان موجب شده که نمایندگان استان در شورای گفت و گوی کشور مشارکت فعالی داشته باشند، گفت: کارهای خوبی در استان کرمان در دست انجام است.
    وی ادامه داد: اقدام خوبی را استاندار کرمان در دستور کار خود قرار داده اند و تامین مالی پروژه های بزرگ را در تهران پیگیری می کنند.
    شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی