عصر بازار

توسعه صنعت بیمه با مشارکت شرکت‌‌های بیمه توسعه صنعت بیمه با مشارکت شرکت‌‌های بیمه

عصر اعتبار- صنعت بیمه با مشارکت شرکت‌‌های بیمه و هدایت و نظارت بیمه مرکزی به‌‌عنوان نهاد حاکمیتی توسعه می‌یابد.

توسعه صنعت بیمه با مشارکت شرکت‌‌های بیمه توسعه صنعت بیمه با مشارکت شرکت‌‌های بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد ریسک‌های مالی ضمن بیان مطلب فوق، تصریح‌کرد: کاهش ریسک‌ها در صنعت بیمه در گرو افرایش سرمایه، ادغام و بزرگ شدن شرکت‌های بیمه، تنوع در محصولات بیمه‌ای، شفافیت صورت‌های مالی و اجرای استانداردهای حسابداری، کاهش شرکت‌داری و گرایش به دارایی‌های مالی است.

    حسین عبده تبریزی کاهش ریسک‌ها را عامل ایجاد امنیت مادی و فکری عموم جامعه برشمرد و گفت: با بهره‌مندی از مدیریت ریسک،  دانش و بینش حرفه‌ای، نظریه احتمالات، قانون اعداد بزرگ و اکچوئری می‌توانیم در راستای حل مشکلات صنعت بیمه گام برداریم.

    وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشورها با عملکرد بازار سرمایه، بانک و بیمه ارتباط دارد، گفت: شرکت‌های بیمه با ارتقا و بهبود فضای سرمایه‌گذاری و ارایه ترکیبی بهتر از فعالیت‌ها به‌منظور کاهش ریسک‌های موجود می‌توانند برای توسعه اقتصادی نقش موثری را ایفا کنند.

    عضو شورای عالی سازمان بورس نرخ رشد اقتصادی در دهه‌های اخیر را بسیار نازل دانست و افزود: ایجاد سبد سرمایه‌گذاری، ترکیب مناسب پرتفو و مشارکت در بازارهای مالی و همچنین حضور پررنگ در حوزه‌های بیمه‌ای از قبیل مسئولیت، زندگی و اتکایی توسط شرکت‌های بیمه  از دیگر فعالیت‌های شرکت‌های بیمه است که می‌تواند بسترهای توسعه اقتصادی را فراهم کند.

    عبده تبریری با اشاره به اینکه درامد سرانه، نرخ تورم و تضمین مالی ازجمله شاخص‌های رشد اقتصادی و صنعت بیمه است، خاطرنشان‌کرد: رابطه مثبتی میان توسعه اقتصادی و بیمه وجود دارد و همچنین بیمه و بانک مکمل یکدیگر هستند.

    وی یاداورشد: نبود فرهنگ بیمه در میان اقشار جامعه، تورم، کوچک بودن حجم بازار، تعداد شرکت‌های بیمه، خصوصی بودن شرکت‌های بیمه، بنگاه‌داری و آرایش مالی صورت‌های مالی بدون ذخایر فنی کافی از جمله چالش‌های موجود در صنعت بیمه است.

    این اقتصاددان با تاکید بر این مطلب که شرکت‌های بیمه با وجوه عمومی اداره می‌شود، اظهارکرد: شایسته است حاکمیت نقش 100درصدی خود را ایفا کند و شرکت‌های بیمه نیز در خدمت مقام ناظر باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو