عصر بازار

بانک مسکن اعلام کرد:

رشد ۸ درصدی صدور کارت هوشمند برای تسهیلات‌ گیرندگان بانک مسکن

عصر اعتبار- بانک مسکن از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز حدود ۷۵۶ هزار کارت هوشمند برای تسهیلات‌ گیرندگان و سپرده‌گذاران متقاضی دریافت تسهیلات صادر کرده است.

رشد ۸ درصدی صدور کارت هوشمند برای تسهیلات‌ گیرندگان بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بانکداری الکترونیک را می‌توان فراهم کردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه‌های ایمن و بدون نیاز به حضور فیزیکی تعریف کرد. از جمله خدمات بانک در زمینه بانکداری الکترونیک می‌توان به برداشت بدون کارت از دستگاه های خودپرداز، صدور انواع کارت ها اعم از مسکن کارت، بن کارت، کارت هدیه، کارت اعتباری و ...، صدور کارت هوشمند، تجهیز شعب مکانیزه، استقرار سیستم تلفن بانک، ارائه خدمات درگاه های پرداخت و توسعه شعب بر خط اشاره کرد.

    برابر آخرین آمار از دستگاه‌های راه‌اندازی شده در شعب بانک مسکن، در حال حاضر شمار دستگاه‌های پوز فروشگاهی در کشور با 23 درصد رشد نسبت به پایان سال 95، در پایان پاییز امسال به 74 هزار و 300 دستگاه افزایش یافته است؛‌ به این ترتیب اکنون بیش از 74 هزار نقطه فروش به دستگاه پوز بانک مسکن مجهز هستند و تراکنش از طریق تمام کارت‌های شتاب را در هنگام خرید میزبانی می‌کنند.

    همچنین در حالی که شمار مسکن‌کارت‌های صادر شده توسط این بانک تا پایان سال گذشته 20 میلیون فقره بود، این آمار در پایان آذر به حدود 22 میلیون و 668 هزار فقره افزایش یافت. به این ترتیب رتبه نخست پرتعدادترین کارت صادر شده در بانک مسکن همان‌ طور که انتظار می‌رود به مسکن‌کارت مشتریان تعلق دارد. تعداد بن‌کارت‌های صادر شده توسط بانک مسکن نیز تا پایان سال 139 هزار فقره بود که در حال حاضر با 16 درصد رشد به 161 هزار و 600 فقره افزایش یافته است.

    طبق جدیدترین آمار بانک مسکن، تعداد کارت‌های اعتباری صادر شده توسط این بانک از ابتدای این فعالیت تا کنون 45 هزار و 298 فقره بوده و تا کنون چهار میلیون و 945 هزار و 556 فقره کارت هدیه نیز توسط این بانک صادر شده است. براین اساس 5 درصد بر تعداد کارت‌های هدیه صادر شده به درخواست مشتریان بانک مسکن، طی 9 ماهه نخست امسال اضافه شده است.

    یکی دیگر از خدمات بانک مسکن در این بخش، صدور کارت هوشمند تسهیلات و صندوق پس‌ انداز مسکن است. بانک مسکن به منظور تسهیل ارائه خدمات به مشتریانی که از انواع تسهیلات این بانک استفاده می‌کنند و یا در مرحله سپرده‌گذاری قرار دارند و قرار است در آینده از تسهیلات برخوردار شوند، کارت الکترونیک هوشمند صادر می‌کند که به واسطه آن بازپرداخت اقساط به سادگی و از طریق عملیات «کارت به کارت» از کارت سایر بانک‌ها نیز فراهم باشد.
    از ابتدای ارائه این خدمت تا پایان سال گذشته مجموعا 9 میلیون و 422 هزار فقره کارت مسکن صادر شده بود که این میزان در سال جاری با اضافه شدن مشتریان جدید در دو بخش سپرده‌گذاری در صندوق‌های ذیل بانک مسکن و نیز اخذ تسهیلات با 8 درصد رشد به 10 میلیون و 177 هزار و 921 فقره در پایان آذر ماه رسید.

    از دیگر خدمات بانک مسکن در 9 ماهه نخست سال جاری، برگزاری دوره‌های آموزی است. بانک مسکن در راستای ارتقای دانش کاری کارکنان خود و نیز ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و همچنین برخورداری از استانداردهای لازم در زمینه نیروی انسانی، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برگزار می‌کند.

    از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه مجموعا یک هزار و 524 دوره آموزشی در سطح مدیریت شعب کل کشور برگزار شد و بیش از 45 هزار و 100 نفر از محتوای این دوره های آموزشی استفاده کردند. با توجه به جمعیت 12 هزار و 300 نفری کارکنان، در سال جاری هر یک از کارمندان بانک مسکن به طور متوسط در سه دوره آموزشی شرکت کرده‌اند. در این میان استان تهران با توجه با برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از پنج هزار و 800 نفر، به لحاظ تعداد شرکت‌ کنندگان در دوره ها پیشتاز بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی