عصر بازار

مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد:

آغاز فصل تازه بانکداری دیجیتال در بانک ملی ایران

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد که این بانک با معرفی دو سامانه «بام» و «بله» عملا به دنیای بانکداری نوین ورود کرد و امروز با معرفی چندین محصول جدید در این حوزه، فصل تازه ای در بانکداری دیجیتال را آغاز کرد.

آغاز فصل تازه بانکداری دیجیتال در بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر محمد رضا حسین زاده در «ملی شو» که برای رونمایی از محصولات و خدمات نوین این بانک برگزار شد با بیان این که به اذعان نهادهای معتبر بین المللی، ورود بانک ملی ایران به شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات مالی در این بستر، یکی از پیشرفته ترین روش های بانکداری دیجیتال در دنیاست، اظهار کرد: بانک ملی ایران به دنیای استارت آپ ها و فین تک ها به صورت جدی وارد شده و محصولات منحصر به فردی را در این حوزه ها طراحی و اجرا کرده است.

    وی با تاکید بر این که پشتوانه عظیم بانک ملی ایران، ضامن موفقیت همه این طرح هاست، ادامه داد: نخبگان دانشگاهی و توانمند در عرصه فناوری های نو را جذب کرده ایم تا از توانایی آنها برای ارائه محصولات خلاقانه استفاده کنیم و آنچه امروز در «ملی شو» رونمایی خواهد شد، تنها بخشی از آنهاست.

    حسین زاده با بیان این که «بانک آفیسر» یک خدمت بسیار پیشرفته همپای بانک های بزرگ و معتبر جهان است که بسیاری از مشتریان را از مراجعه به شعبه بی نیاز می کند، گفت: این خدمت بر بستر سامانه «بله» ارائه می شود و تحولی جدی در عرصه بانکداری کشور است.

    وی در ادامه به کارت سکه، ملی فاند، ملی بازار، VTM، CRS، توریست کارت، شعبه سیار، باجه جوانه ها و رمز یک بار مصرف ملی کارت به عنوان تازه ترین محصولات ارائه شده توسط بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: خدمت توریست کارت پایان امسال به مناسبت رخداد «تبریز  2018» در این شهر و چند شهر بزرگ دیگر کشور عملیاتی خواهد شد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین از نمایش سه اثر منحصر به فرد در موزه بانک ملی ایران طی سه روز آتی خبر داد و گفت: جام زرین مارلیک از حوزه فرهنگی دریای کاسپین، جام زرین حسنلو از حوزه فرهنگی دریاچه اورمیه و تکوک زرین مادها از حوزه فرهنگی قافلانکوه با همکاری سازمان میراث فرهنگی در این مدت مهمان موزه بانک خواهند بود.

    حسین زاده همچنین اعلام کرد که بانک ملی ایران از این پس دست کم سالانه یک بار، «ملی شو» خواهد داشت و در آن از محصولات و خدمات تازه اش رونمایی خواهد کرد.

    همچنین معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه لحظه ای چشم پوشی از پیشرفت فناوری و اطلاعات می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، گفت: بانک ها باید به عنوان موسسات مالی نسبت به هر تغییری در محیط تکنولوژی واکنش سریع داشته باشند.

    مسعود خاتونی با تاکید بر اینکه بانکداری الکترونیک امکان ارایه سریع و دقیق خدمات را به بانک ها می دهد، افزود: توسعه بانکداری الکترونیک موجب کاهش هزینه های بانک ها می شود و از دیگر مزایای آن ایجاد حس رضایتمندی در مشتریان و افزایش رقابت پذیری در سیستم بانکی است.

    وی تصریح کرد: از دهه 1960 به بعد فعالیت بانکداری متحول شد و شاهد رشد سریع تکنولوژی بودیم که به موازات آن انتظارات مشتریان نیز از بانک ها بالا رفت.

    خاتونی بانکداری الکترونیک را از ابزارهای ضروری در تحقق تجارت الکترونیک عنوان کرد و ادامه داد: ما در بانک ملی ایران معتقدیم که افزایش سود به معنای افزایش کیفیت نیست اما بالا بردن میزان کیفیت در ارایه خدمات یقینا رشد سود دهی بانک را به دنبال خواهد داشت.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: هدف ما این است که تمام نیازهای مالی مشتریان را خود مرتفع کنیم و نخستین ارایه دهنده خدمات مالی در تمامی بازارها باشیم.

    وی گفت: برای تحقق این امر نیز مدل کسب و کار مشتری محور و نه محصول محور را در دستور کار قرار دادیم و محصولاتی نظیر «بام» و «بله» امروز گواهی بر مشتری محور بودن بانک ملی ایران هستند.

    خاتونی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر فاصله مان را با بانک های پیشتاز در عرصه فناوری کم کرده و در بسیاری از موارد گوی سبقت را نیز ربوده ایم، گفت: کارت سکه، توریست کارت، کش لس، شعب سیار و کیوسک های بانک ملی ایران امروز اغلب امورات مشتریان را پاسخ می دهند.

    وی عنوان کرد: مسیری که بانک ملی ایران باید برای توسعه سرویس های خود طی کند یقینا پیچیده تر از سایر بانک هاست چرا که ما وظایف حاکمیتی و ارایه خدمات در مناطق دورافتاده کشور را نیز بدون توجه به سود و منافع اقتصادی عهده دار هستیم.

    معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران ابراز کرد: بانک ملی ایران در مسیر توسعه خود، بانکداری دیجیتال را به عنوان یک الگو پذیرفته و بانکداری دیجیتال امروز در تمامی فعالیت ها و معماری بانک اثرگذار بوده است.

    خاتونی خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران با فهم پدیده دیجیتال طی چند سال گذشته پروژه های متعددی را کلید زده و در نیمه نخست سال آینده شاهد پروژه های منحصر به فردی در شبکه بانکی خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی