عصر بازار

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش:

لایحه رتبه‌بندی و نظام پرداخت معلمان تقدیم مجلس‌ می‌شود

عصر اعتبار- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم توسعه لایحه رتبه‌بندی و نظام پرداخت معلمان پیش‌نویس آماده شده و به زودی این لایحه تقدیم مجلس می‌شود که امیدواریم از سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این لایحه تصویب و اجرایی شود.

لایحه رتبه‌بندی و نظام پرداخت معلمان تقدیم مجلس‌ می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، یوسف نجفی عصر امروز در آیین افتتاح باشگاه فرهنگیان و مجتمع خدماتی رفاهی آموزش و پرورش اهر اظهار داشت: شان و جایگاه معلم، شان انبیایی بوده و معلم در جامعه از ارزش والایی برخوردار است.

    وی یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید را توسعه کمی و کیفی در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تلاش شده در سند تحول بنیادین روح حاکم بر این سند، مدرسه و معلم‌محور باشد و به این دو محور توجه ویژه شود.

    معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم توسعه لایحه رتبه‌بندی و نظام پرداخت معلمان پیش‌نویس آماده شده و به زودی این لایحه تقدیم مجلس می‌شود که امیدواریم در سال تحصیلی 98-97 این لایحه تصویب و اجرا شود.

    نجفی پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش را انسان‌های توانمند و صاحب فکر و تجربه عنوان کرد و افزود: باید از نظرات ارزشمند و تجربیات این عزیزان در بهبود آموزش و پرورش استفاده کافی و لازم را انجام دهیم.

    وی افزود: با وجود اینکه در طول عمر پرشکوه انقلاب اسلامی گام‌های اساسی در خدمت به فرهنگیان و توسعه آموزش و پرورش شده، اما پیش از این نیاز است که به این قشر فرهیخته توجه ویژه شود.

    معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: برای توسعه آموزش و پرورش باید مردم و دولت در کنار هم باشند و با تمام تلاش‌هایی که دولت و مجلس انجام داده اگر مشارکت مردم و خیرین نباشد قطعاً آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تأمین فضاهای آموزش و پرورش این وزارتخانه نمی‌باشد.

    وی گفت: باید اقتصاد آموزش و پرورش از سوی دولت و هم از سوی مردم و خیرین افزایش یابد و در سال 96 مدارس ایجاد شده 50 درصد با مشارکت خیرین و 50 درصد از سوی وزارت آموزش و پرورش تأمین شده است.

    نجفی افزود: با تمام تلاشی که دولت و مجلس انجام داده اعتبار آموزش و پرورش در سال‌جاری 33 هزار میلیارد تومان بود که بالغ بر 98 درصد از این اعتبار مربوط به حقوق فرهنگیان بوده و کمتر از دو درصد صرف امور جاری آموزش و پرورش می‌شود.

    وی یادآور شد: امسال با حمایت مجلس این مبلغ به 42 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که برای اولین 11 درصد افزایش داشته، اما این رقم نیز جوابگوی نیاز این وزارتخانه نمی‌باشد و برای کسر بدهی حداقل 45 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امورات جاری  این وزارتخانه حل و فصل شود.                                      

    نجفی افزود: امروز شاهد افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی و باشگاه فرهنگیان در این شهرستان هستیم این امر کوچک‌ترین خدمت و قدم در شأن معلم است و ان‌شاء‌الله سرآغاز خدماتی بیشتر برای این قشر خدوم و زحمتکش باشیم.

    این مقام مسئول گفت: آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشتاز این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف  است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی