عصر بازار

عملکرد بیمه آرمان در ششمین سال تأسیس

رشد ۴۷٫۱۰ درصدی خسارت پرداختی در نه ماهه سال جاری

عصر اعتبار- شرکت بیمه آرمان در نه ماهۀ سال جاری منتهی به آذر ۱۳۹۶، ۱۴۰ هزار و ۷۹۵ فقره بیمه نامه صادر کرده است.

رشد ۴۷٫۱۰ درصدی خسارت پرداختی در نه ماهه سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، علیرضا بیانیان مدیر عامل این شرکت با اعلام این مطلب گفت: حق بیمه تولیدی این شرکت در نه ماهۀ منتهی به آذر 1396 بیش از 248 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 66٫87 درصد رشد داشته است.
    بیانیان گفت: بیمۀ آرمان همچنین طی این مدت بیش از 134 میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 47٫10 درصد رشد داشته است. وی پیش بینی کرد که میزان حق بیمه تولیدی این شرکت تا پایان سال جاری به 350 میلیارد تومان افزایش یابد. وی آخرین نسبت خسارت شرکت بیمۀ آرمان را نیز حدود 67 درصد ذکر کرد.
    مدیرعامل بیمه آرمان ترکیب پورتفوی این شرکت را نیز بسیار مناسب دانست و گفت: این شرکت در سال جاری با هیچ کارخانه خودروسازی قراردادی منعقد نکرده ضمن این که در رشته‌های آتش سوزی، مهندسی، مسوولیت و عمر و سرمایه گذاری با رشد مواجه بوده‌ است.
    به گفته بیانیان، سود عملیاتی بیمه آرمان در سال گذشته 10 میلیارد تومان بود که 50 درصد آن تقسیم شده است و پیش بینی می‌شود که همین رقم هم در سال جاری محقق شود.
    او همچنین خرید ملک برای شعب را از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه آرمان دانست و افزود: هم اکنون از 40 شعبه شرکت 34 شعبه آن استیجاری است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تعداد شعب ملکی شرکت تا پایان سال جاری به شش شعبه خواهد رسید.
    علیرضا بیانیان انعقاد قرارداد با نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی ایران وشهرداری اهواز را نیز از جمله ی قراردادهای جدید این شرکت برشمرد.
    مدیرعامل بیمه آرمان همچنین با اشاره به حادثه تلخ وقوع زلزله در غرب کشور، از پرداخت 256 میلیارد ریال خسارت بابت زلزله کرمانشاه به بانک مسکن خبر داد و گفت: برآورد ما از تعهدات و خسارت پرداختی بابت واحدهای تخریب شده مسکن مهر در این زلزله حدود 300 میلیارد ریال است که الباقی خسارت با تکمیل پرونده ها به بانک مسکن پرداخت خواهد شد.
    بیانیان در پایان، اصلاح ساختار شرکت در راستای اجرای آئین نامه حاکمیت شرکتی، افزایش سرمایه این شرکت از 1200 میلیارد ریال به 2000 میلیارد ریال در بازه زمانی دو ساله، افزایش شفافیت مالی در سامانه اطلاع ناشران کدال، تقویت بنیه شبکه فروش، بازنگری فرایندهای صدور و پرداخت و افزایش خدمات رسانی به بیمه گذاران و زیاندیدگان را از جمله ی برنامه های کمی و کیفی بیمه آرمان در سال آتی برشمرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی